سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان بوشهر؛

۲۰۰۰ سند درباره خلیج فارس در این سازمان وجود دارد

مدیرکل مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان گفت: 80 درصد ظرفیت ما روی اسناد متمرکز شده است که بیشتر آنها مربوط به دولت است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، غلامحسین نظامی صبح شنبه در بازدید معاون استاندار بوشهر از مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان بوشهر در خصوص ساختمان مرکز اسناد گفت: قدمت این ساختمان حدود 110 سال است و در دوره قاجار رئیس و نائب رئیس بانک شاهی بوشهر در اینجا زندگی می کردند.

وی با بیان اینکه مرکز اسناد دارای دو بخش اسناد و کتابخانه است گفت: ۸۰ درصد ظرفیت ما بر روی اسناد متمرکز شده است و اسناد دستگاه اجرایی، سازمان‌ها و اشخاص در این مرکز بایگانی می‌شود.

نظامی با اشاره به اینکه هیچ مدیر یا کارمندی حق امحاء اسناد و مدارک را ندارد اذعان کرد: ۹۵ درصد اسنادی که در این مرکز وجود دارد،مربوط به دولت است که شامل اسناد دستگاه‌های مختلف اداری طی سال های ۱۳۴۰ تاکنون است.

مدیرکل مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان بوشهر به فروش ۳۳۰ تن اوراق و اسناد بلااستفاده استان یادآور شد: البته حدود پنج هزار مترمربع از فضای ادارات را تخلیه کرده‌ایم تا نیاز به احداث ساختمان جدید برای اسناد نباشد.

وی با بیان اینکه دو هزار سند درباره خلیج فارس و مناطق نفتی در اختیار داریم خاطر نشان ساخت: ما در این مرکز ااز ۲۰ هزار سند اهدایی مردمی محافظت می کنیم که بخشی از آنها شامل مصاحبه با ناخدایان کشتی‌هایی است که به هند و آفریقا می‌رفتند.

 نظامی با دعوت از دانشجویان برای تحقیق و پژوهش بر روی اسناد گفت: تاکنون اسناد زیادی را در اختیار دانشجویان رشته تاریخ قرار داده‌ایم و از حضور دانشجویان دوره ارشد یا دکتری در رشته‌های مختلف برای تحقیق و پژوهش بر روی اسناد ارزشمندی که در اینجا نگهداری می‌شود استقبال می‌کنیم.

انتهای پیام /پ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.