سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز؛

احداث پارک موزه دفاع مقدس در تبریز

شهردار تبریز از هزینه 270 میلیارد ریالی برای احداث پارک موزه دفاع مقدس در این شهرستان خبر داد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛نجفی در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه از این میزان اعتبار 100 میلیارد ریال درسال جاری برای احداث این پارک موزه هزینه شده است، افزود: مرحله نخست این طرح (ساختمان اصلی) به مساحت 6 هزار و 500 متر مربع در 4 طبقه با نماکاری هشت وجهی برگرفته از معماری اسلامی و ایرانی طراحی و اجرا شده است.
وی اظهار کرد: مرحله دوم این طرح نیز شامل محوطه بیرونی و بخش‌های جنبی است که اعتبار آن در برنامه و بودجه سال آتی پیش‌بینی شده و این مرحله نیز در سال آینده ‌افتتاح می شود.
شهردار تبریز گفت: تلاش عوامل طراحی و اجرای این طرح، ایجاد مرکزی است که با هویت معماری متناسب با مفاهیم ایثار و حماسه، نقش محتوایی و کارساز در معرفی ابعاد دفاع مقدس را داشته باشد.
نجفی با اشاره به پیش‌بینی فضاهای جنبی آموزشی و رفاهی و سایر الزام ها در این مجموعه بزرگ، ادامه داد: در چشم‌انداز کلی این طرح، اجرای بیش از 30 طرح پیش‌بینی شده که از ‌جمله شامل سردرب، یادمان‌های شهدا، رواق های حکاکی شده با آیات قرآنی، مسیرهای دسترسی، پارکینگ و طرح پرچم با به کارگیری بهترین فناوری‌های عمرانی است.
وی با بیان این‌که بخش عمده‌ای از طرح های عمرانی شهرداری تبریز با هدف تقویت زیرساخت‌های فرهنگی پیگیری می‌شود، گفت: این مجموعه نفیس، در کنار طرح مرکز همایش‌های بین‌المللی و احیای مجموعه مقبرالشعرا، سه مزیت مهم و اساسی برای توسعه زیرساخت‌های فرهنگی شهر تبریز به شمار می‌رود.
شهردار تبریز اظهار کرد: ایجاد مرکزی که با نگاهی تخصصی و جامع ابعاد مختلف تاریخی، سیاسی و اجتماعی سال‌های حماسه‌خیز دفاع مقدس را تبیین کند از ضرورت‌های مهم فرهنگی بوده به همین منظور اجرای پارک موزه دفاع مقدس از سال‌ها پیش، مورد توجه شهرداری تبریز قرار گرفته است.
نجفی، تکمیل پروژه‌های قدیمی شهر را رویکرد کلی شهرداری تبریز عنوان و یادآوری کرد: احداث پارک موزه دفاع مقدس از 20 سال گذشته آغاز شده و در سال‌های اخیر شهرداری تبریز تمام تلاش خود را برای تقویت بودجه و سرعت دهی در اجرای آن به کار گرفته است.
کارگاه های آموزشی و فرهنگی و آثار مربوط به دفاع مقدس، رواق های حکاکی شده با آیات قرآنی به همراه مفاهیم دفاع مقدس نیز برای استفاده در نمای ساختمان موزه بکار گرفته شده است.
احداث سردرب ورودی از طرف خیابان استاد معین، یک باب پارکینگ با ظرفیت 150 دستگاه خودرو، سالن اجتماعات با ظرفیت 370 نفر و مسیر ویژه شهروندان کم توان برای دسترسی آسان به ساختمان موزه از دیگر مشخصات این طرح محسوب می شود.
فناوری های جدید به کار رفته در این طرح شامل اجرای دیوار تری دی پانل نما و سالن آمفی تئاتر با سیستم اکوا پانل، اجرای پانل گنبد با بتن سبک لیکا بصورت سه بعدی، اجرای عایق رطوبتی پایه سیمانی در نما، استفاده از سقف کاذب کناف در سقف طبقات، استفاده از سیستم اعلام حریق با استفاده از کابل های نسوز اروپائی، استفاده از سیستم صاعقه گیر الکترونیکی LPI با سیستم گوی های گردان است.
پارک موزه دفاع مقدس در سال 74 در تبریز کلنگ‌زنی شد و عملیات اجرایی آن در سال های اخیر روند روبه رشدی به خود گرفته است.
گفتنی است:مرحله اول این پارک در آینده نزدیک افتتاح می شود.

انتهای پیام/ش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.