سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در سی و هشتمین فجر پیروزی به پرستاری از انقلاب نیاز است

امام جمعه مشهد گفت: امروز در فجر سی و هشتم به پرستاری از انقلاب نیاز داریم و همه ما باید انقلابی بودن را از حضرت زینب (س) بیاموزیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی روز جمعه در خطبه های نماز جمعه در حرم مطهر رضوی با تبریک روز پرستار به این قشر زحمت کش و دلسوز گفت: برترین پرستاران همسر عزیزان جانباز هستند که همه تلاش خود را در زندگی با این عزیزان دارند.
وی اظهار کرد: این زنان مصداق کامل پرستارند و ما چنین الگوهای بزرگی در سایه فضیلت، شخصیت و انقلاب حضرت زینب (س)به جهانیان ارائه داده ایم.
وی گفت: مقام معظم رهبری در بیانات خود ملاک اینکه روز پرستار را منحصر به پرستاری حضرت زینب (س) از امام زمان خود در روزعاشورا ندانستند بلکه علت اصلی نامگذاری این روز به نام پرستار، پرستاری حضرت زینب از اندیشه اسلامی و فکر دینی در مقابل تهاجمات نابکارانه ان روزگار است.
وی تاکید کرد:در حقیقت حضرت زینب(س) از انقلاب جهانگیر سید الشهدا(ع )پرستاری کرد.
امام جمعه مشهد گفت: اگر پرستاری حضرت زینب(س) از تفکرات اسلامی نبود اصل اعتقادات دینی در ریشه مکتب از بین می رفت زیرادشمن بعد از انقلاب در صددد نابودسازی آثار انقلاب اهل بیت (ع) بود تا آنان رابه ذلت کشاند و انقلابیون را خاک نشین کند از اینرو بود که عمر سعد فرماندهان را جمع کرد و به آنان گفت حسین(ع) و یارانش را کشتیم و خانواده او را که به اسارت برده ایم اینان اسرای معمولی نیستند و باید را به ذلت بکشانیم تا هیبت پیغمبر(س) را از یاد ببرند و هیبت بنی امیه چشم آنان را پر کند.
وی بیان کرد: به همین دلیل دستور داد تا به84 اسیری که داشتند غذا و آب ندهند در حالی که حتی کلامی تقاضا برای آب و غذا از آنان نشد ؛دشمنان اسلام آنان را کتک زدند اما حتی یک کلمه نزنید از آنان شنیده نشد و داغ این بردل لشگریان دشمنان ماند و تنها عکس العمل بزرگترها این بود که در مقابل ضربات شلاق خود را بر روی کودکان می انداختند
وی تاکیدکرد:این است مدیریت انقلاب و زینب کبری نگهبان انقلاب است و به زیبایی از انقلاب پرستاری کرد .
وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری فرموده اند که دانشگاه، حوزه، جامعه و مرد و زن انقلابی باشند بخاطر این است که در حقیقت باانقلابی بودن باید از یک انقلاب پرستاری کنیم.
امام جمعه مشهد گفت:حضرت زینب جوری آن کودکان را پرورش داد که تقاضای آب و غذا نکردنداما ما دو روز در مقابل تهدید دشمنان گفتیم تحریم ها ما را گرسنه کرده است حال رابطه ما با امام حسین (ع) چقدر است.
وی بابیان اینکه امروز دشمن تنها راه شکست را به ذلت کشیدن  ما در عرصه انقلاب می داند، گفت: امروز خستگی بعضی از انقلابیون و فشار روانی در ضعف نفس بعضی عزیزان همه دست به دست هم دادند تا ما را به میدان ذلت بکشانند و انقلاب مارا از بین ببرند.
وی تصریح کرد:امروز به جایی رسیده ایم که دشمن به قدرت ما اعتراض می کند و ایالات متحده بزرگترین بلندگوی اعلام ضغف و ناتوانی را برداشته است .
وی ادامه داد:سخنگوی کاخ سفید می گوید بچه 5 ساله ایرانی برای ما تهدید امنیت است حال اینکه این کودک در آمریکا متولد شده است اما به او دستبند می زنند و زندانی می کنند پس شما ازبچه های انقلابی ما خبر ندارید.
انتهای پیام//ا.ج
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.