سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زاهدان

دهه فجر تداعی گر عزم و اراده امام و ملت

امام جمعه زاهدان گفت: امام از ما انتقاد پذیری و شنیدن حرفهای مردم را می خواست نه اینکه اگر به برجام انتقاد کنیم جوابمان عدم لیاقت سوارشدن بر هواپیماهای نو و جدید باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،آیت الله عباسعلی سلیمانی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه زاهدان ضمن تبریک ولادت با سعادت حضرت زینب(س) و روز پرستار، اظهار داشت: حضرت زینب(س) به همه ما درس های زیادی از جمله صبرو بردباری، دشمن شناسی و فداکاری داده است.

امام جمعه زاهدان با اشاره به نقش بانوان در پیروزی انقلاب اسلامی، ادامه داد: بانوان سرزمین ما در زمان رضاشاه با دیانت و عفت خود هرگز از ظاهر زینبی  خود خارج نشدند و از سوی در زمان انقلاب نیز پا به پای مردان به مبارزه پرداختند.

وی افزود: به گفته خود امام (ره) بانوان نقش کلانی در پیروزی انقلاب اسلامی داشته اند و این ایثار و فداکاری بانوان جای تقدیر و تشکر دارد.

نماینده ولی فقیه در استان بیان کرد: ۱۲ تا ۲۲بهمن که از آن به عنوان دهه فجر نامیده می شود  تداعی گر عزم و قدرت خدا است.

وی گفت: امام (ره)پیروزی انقلاب را معجزه قرن و انفجار نور عنوان کرد چرا که از بین تاریکی و خود کامگی ها نور انقلاب منفجر و نمایان شد.

آیت الله سلیمانی با بیان اینکه انقلاب ما بر پایه رهبری استوار و قدرتمند و مردمی انقلابی به وجود آمده، ادامه داد: به گفته امام خمینی(ره)  مردم ما در تاریخ اسلام بی نظیر بودند.

وی تصریح کرد: امام به هیچ عنوان  به دنبال حاکمیت نبود و پذیرش مسئولیت را مقام قلمداد نمی کرد بلکه آن را خدمت می دانست و عقیده داشت مردم  باید بر سرنوشت خود تصمیم بگیرند.

امام جمعه زاهدان با بیان اینکه ۲۲بهمن روز میثاق با امام و شهداست، خاطر نشان کرد: حضور در راهپیمایی ۲۲بهمن وظیفه شرعی ملت  به نوعی بر همه واجب است چرا که  دشمنان نظام و استکبار در این روز بر تک تک حضور مان نظارت و رصد خواهند داشت و این حضور را میزان پاسداری مردم از انقلاب می دانند.

وی با اشاره به خواسته های امام گفت: امام از ما اجرای حقوق شهروندی را می خواست نه فقط عنوان آن، ایشان خواستار مقابله با مفاسد اقتصادی بود نه دامن زدن به آن و دریافت وام های کلان،  امام از ما  پایبندی به اسلام محمدی را خواستار بود نه اسلام ملک عبداللهی و اسلام خارجی و از طرفی امام از ما انتقاد پذیری و شنیدن حرفهای مردم را می خواست نه اینکه اگر به برجام انتقاد کنیم جوابمان  عدم لیاقت سوارشدن بر هواپیماهای نو و جدید باشد.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.