سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم؛

تولید غلات۴۰ درصد کاهش داشته است

معاون وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه همایش منطقه ای حاشیه کویر مرکزی ایران گفت: تولید غلات در 10 سال گذشته۴۰ درصد در قم کاهش یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛کشاورز،معاون وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه همایش منطقه‌ای «حاشیه کویر مرکزی ایران» بابیان اینکه در ۱۰ سال گذشته تولید غلات ۴۰ درصد در قم کاهش‌یافته است، گفت: همچنین سه‌درصد یونجه، ۵ درصد جالیز و ۶ درصد تولیدات سبزی و سیفی ما کاهش‌یافته است.

وی با اشاره به نیاز کمتر کشت گیاهی در استان قم اظهار داشت: با بهره‌وری آب در بخش کشاورزی می‌توان به نظم پایدار و نظم آبی دست‌یافت.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اقدامات اثربخش استان‌ها برای کمبود آب گفت: در این راستا استان‌های مختلف مانند تهران ویزد تدابیری اندیشیده و به آن عمل می‌کنند.

کشاورز بابیان اینکه طی ده سال گذشته تولید غلات 40 درصد در قم کاهش‌یافته است، افزود: همچنین سه‌درصد یونجه، 5 درصد جالیز و 6 درصد تولیدات سبزی و سیفی ما کاهش‌یافته است که قابل‌بررسی هستند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه تولیدهای باغی 37 درصد بوده است، افزود: همچنین محصولات باغی نیز دو برابر شده است.

وی بابیان اینکه رویکرد جدید الگوی کشت بر مبنای صرفه‌جویی بر آب و یا اعمال مدیریت تقاضای آب است، گفت: مردم بر اساس اطلاعاتی که از کمیت و کیفیت آب‌دارند محصولاتی که سازگاری بیشتری با منطقه داشته باشند تولید می‌کنند.

کشاورز بابیان اینکه نزدیک به 50 درصد محصولات گلخانه‌ای  در منطقه کویر مرکزی قم قرار دارد، خاطرنشان کرد: این منطقه تنوع کشتی وجود نداشته و این مسئله نشان می‌دهد که مردم با کمبود آب جدی در این منطقه مواجه هستند.

انتهای پیام/ش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.