سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لندن با دومین همه پرسی در اسکاتلند مخالفت کرد

مایکل فالون وزیر دفاع انگلیس روز پنجشنبه اعلام کرد دولت انگلیس اجازه برگزاری همه پرسی جدید در مورد حق تعیین سرنوشت اسکاتلند را نخواهد داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل ازخبرگزاری رویترز ، فالون وزیر دفاع انگلیس ، گفت: ما قبلا آشکارا اعلام کردیم همه پرسی دوم بیهوده است. وی همچنین در پاسخ به سوالی در این مورد به نشریه هرالد اسکاتلند گفت:نه ، این موضوع را فراموش کنید.

فالون همچنین از نیکلا استورجن وزیر اول اسکاتلند خواست به نتایج همه پرسی سال 2014 که در آن 55 درصد شرکت کنندگان به حفظ وضع موجود رای دادند ، احترام بگذارند. متقاضیان برگزاری همه‌پرسی در مورد حق تعیین سرنوشت اسکاتلند معتقدند رای انگلیسی ها به خروج از اتحادیه اروپا ، اوضاع را تغییر داده است. 62 درصد اسکاتلندی ها به ماندن در اتحادیه اروپا رای داده بودند.

استورجن در مطلبی در توئیتر خود جلوگیری انگلیس از برگزاری همه پرسی دوم در اسکاتلند را رویکردی «مخرب» توصیف کرده بود. سخنگوی کابینه استورجن نیز  اعلام کرد: هرگونه تلاش محافظه‌کاران برای جلوگیری از برگزاری همه پرسی یک رسوایی دموکراتیک خواهد بود و تنها به حمایت از چنین همه پرسی و استقلالی منجر خواهد شد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.