به گزارش
گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، اوایل سال میلادی است و هنوز صاحبان کسب و کار مشغول فرستادن پیام های تبریکشان هستند. اما تعداد کمی از آن ها احتمالا قرار است در این سال به موفقیت برسند. مطابق با پژوهشی که موسسه Statistic Brain انجام داده تنها ۸ درصد از آدم ها به خواسته هایشان در سال جدید خواهند رسید. تقریبا کار راحتی است که جز آن ۹۲ درصد قرار بگیریم. اما سوال اینجاست که امسال چه کاری قرار است انجام دهید که متفاوت باشد و شما را در دسته هشت درصد جای بدهد؟
افق های زمانی را کوتاه تر کنید!
به جای آن که به کل ۲۰۱۷ فکر کنید، برای ۹۰ روز آینده برنامه ریزی کنید. Michael Hyatt یکی از نویسندگان معروف نیویورک تایمز می گوید از این تجربه استفاده کرده و به موفقیت های زیادی در حوزه کاری اش رسیده است. از طرفی وقتی برای ۳۶۵ روز برنامه ریزی می کنید، این احتمال وجود دارد که دائما آن را به تعویق بیندازید.
احتمالا می گویید: «هنوز ۳۰۰ روز دیگر مانده. سال تازه شروع شده و من هنوز کلی وقت دارم .نوشتن اهداف چه بر روی کاغذ و یا ثبت الکترونیکی یکی از اولین گام ها است. حتما به عنوان یک صاحب کسب و کار تا بدین جا این کار را انجام می داده اید. اما به این دلیل که این تصور را برای داشتن وقت و رسیدن به آن ها داشته اید فراموش کرده اید.
طرز فکرتان را تغییر دهید!
برای موفقیت در کسب و کار برای خودتان "فواصل زمانی” تعیین کنید. چند بار در هفته و یا ترجیحا روزی یک بار. مثلا آن را می توانید تبدیل به یک عادت همیشگی صبحگاهی کنید. این فواصل زمانی معمولا خوب است که بین ۵ تا ۱۰ دقیقه باشند، اما ۳۰ دقیقه و یا حتی بیشتر هم می تواند مفید باشد.
ارتقا طرز فکرتان مهم ترین چیزی است که می تواند در موفقیت کسب و کار به شما کمک کند. مطالعات و تحقیقات زیادی وجود دارد که نشان می دهد ۶۰ تا ۸۰ درصد از ذهن مثل همیشه و یکسان فکر می کند. این تفکراتی که کم کم تبدیل به عادت می شود، به تدریج شما را از مسیرتان در کسب و کار و رسیدن به مراحل بالاتر بازمی دارد.
به نظر می رسد که ۹۰ روز برای تغییر در نحوه تفکر و رفتار کافی باشد. از جهتی این زمان آنقدر هم کوتاه هست که در راستای رسیدن به سه تا پنج هدف هر روزتان بشود کاری انجام داد. ذهنتان را در برابر تفکرات جدید و روش های جدید برای موفقیت در کسب و کار باز کنید. خواهید دید که همیشه هم جمله معروف "همیشه همین طوری انجامش می دادیم” به کارتان کمک نخواهد کرد.
برای اینکه کارهایتان را به تعویق نیندازید پاسخگو باشید!
خیلی ها می گویند برای موفقیت در کسب و کار مطمئن شدن از پاسخگویی اهدافتان را در شبکه های اجتماعی و رسانه ها منتشر کنید. اما پیشنهاد ما این بار این است که بر خلاف این گفته عمل کنید.
Scott Shickler در زمینه کسب و کار و مدیریت بسیار صاحب نام است. او برای هفت سال زندگی افراد موفق در کسب و کار را دنبال کرده تا ببیند که آن ها چه می کنند. او می گوید به اشتراک گذاشتن اهداف و کارهایی که قرار است در کسب و کار انجام دهید خیلی هم به نفعتان نیست. چون به محض اینکه این اطلاعات را منتشر می کنید دقیقا به همان اندازه رسیدن به هدف به شما انگیزه و انرژی می دهد، فکر می کنید دیگر به هدفتان رسیده اید و هیچ کاری برای هدفتان نمانده که انجامش بدهید.
اما افراد موفق چه می کنند؟ آن ها معمولا اهداف و کارهایشان را برای دایره دوستان نزدیک و صمیمی شان تعریف می کنند. به علاوه اینکه بخش زیادی از آن ها بر روی یک مشاور و مدیر همراه تکیه می کنند و از آن ها مشورت می گیرند. گفتن کارهایتان به دوستان و آشنایان باعث خواهد شد تا کمتر کارهایتان را به تعویق بیندازید به این دلیل که دوست ندارید آن ها را ناامید کنید.
برای رسیدن به موفقیت متعهد باشید!
اگر همین الان هم به رسیدن به اهدافتان در ۹۰ روز ابتدایی سال متعهد باشید، در حال نزدیک شدن به دسته ۸ درصدی از افراد موفق در کسب و کار هستید.
منبع:وبسایت برسام
انتهای پیام/