سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یادداشت 900 دیپلمات وزارت امور خارجه آمریکا در اعتراض به سیاست ضدمهاجرتی ترامپ

900 نفر از دیپلمات های وزارت امور خارجه آمریکا با امضای یادداشتی به طرح جدید دونالد ترامپ اعتراض کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان ان، یکی از مقامات وزارت امور خارجه آمریکا روز گذشته در گفتگو با این شبکه اعلام کرد 900 نفر از دیپلمات های وزارت امور خارجه آمریکا با امضای یادداشتی مخالفت خود را با طرح ضدمهاجرتی دونالد ترامپ درخصوص ممنوعیت ورود اتباع 7 کشور مسلمان به آمریکا اعلام کردند.

دیپلمات ها در این یادداشت هشدار دادند که این طرح ضدمهاجرتی جدید ترامپ نه تنها آمریکا را امن‌تر نمی کند، بلکه تلاش ها برای مقابله با اقدامات تروریستی را هم بی‌اثر خواهد کرد.

در بخشی از این یادداشت آمده است: "با توجه به اینکه در سالهای اخیر هیچ حمله تروریستی در خاک آمریکا از جانب اتباع سوریه، عراق، ایران، لیبی، سومالی، سودان و یمن که در آمریکا زندگی می کنند، انجام نشده است، این طرح ضدمهاجرتی ترامپ هیچ تأثیری در حفظ امنیت عمومی آمریکا ندارد. طرح جدید ترامپ با ارزش های قانون اساسی آمریکا که ما برای اجرای آنها پیمان بسته ایم، مغایر است. این کار خیلی سریع روابط ما را با کشورهایی که شرکای مهمی برای ما در مقابله با تروریسم هستند، خدشه دار می کند. "

در ادامه این یادداشت همچنین آمده است: "حدود یک سوم جمعیت این کشورها را کودکان زیر 15 سال تشکیل می دهند. هیچ شکی نیست که نظر منفی آنها نسبت به آمریکا با این اقدامات بیشتر خواهد شد."

این یادداشت همچنین به اثرات زیان بار کاهش درآمدی که از طریق سفر دانش آموزان و گردشگران به آمریکا فراهم می شد، اشاره کرد. دیپلمات های وزارت امور خارجه آمریکا در این یادداشت اعلام کردند: "نتایج نهایی این ممنوعیت کاهش حملات تروریستی نیست؛ بلکه کاهش حسن نیت بین المللی نسبت به آمریکاست و این می تواند برای اقتصاد ما مضر باشد. چند دهه بعد زمانی که به عقب نگاه کنیم، متوجه اشتباهاتمان خواهیم شد."

با این حال، زمانی که از "شان اسپایسر"، سخنگوی کاخ سفید درخصوص این یادداشت سوال شد، وی به امضاکنندگان این یادداشت هشدار داد یا به وظایف خود عمل کنند، یا از سمت خود کناره گیری کنند.  

"دونالد ترامپ"، رئیس جمهور آمریکا روز جمعه با امضای طرحی، ورود پناهجویان به آمریکا را برای 120 روز معلق کرد و برای 90 روز نیز مسافرت شهروندان 7 کشور مسلمان از جمله عراق، ایران، لیبی، سومالی، سودان، سوریه و یمن را به این کشور ممنوع کرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.