سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مخالفت شدید مردم آمریکا با نامزد پیشنهادی ترامپ برای تصدی وزارت آموزش

گزینه پیشنهادی ترامپ برای تصدی سمت وزیر آموزش و پرورش با مخالفت شدید مردم و مقامات مواجه است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، صلاحیت بتسی دیواس – میلیاردر آمریکایی- که سال‌ها در بخش آموزش و پرورش فعالیت کرده است و نامزد تصدی سمت وزیر آموزش و پرورش است احتمالاً در کنگره رد می‌شود.

کمیته بهداشت، آموزش، کار و بازنشستگی روز سه‌شنبه تصمیم گرفت صلاحیت دیواس را برای تأیید نهایی در سنا به رأی بگذارد. اما به نظر می‌رسد دیواس با جلسه تأیید صلاحیت پر تلاطمی مواجه شود. اعضای این کمیته بر سر تأیید صلاحیت این نامزد دچار دودستگی شده‌اند.

دموکرات‌ها بر این باورند که معرفی دیواس برای این سمت عجولانه بوده و پاسخ او به سوالات نماینده‌ها مبهم است. اگر سه نفر از جمهوری‌خواهان به 48 نماینده دموکرات بپیوندند می‌توانند صلاحیت دیواس را رد کنند.

مری کاسلر –لابی‌گر انجمن ملی آموزش و پرورش- در این خصوص گفت مخالفت‌های مردمی نیز بسیار شدید است. وی از دریافت 1 میلیون ایمیل و 40 هزار تماس تلفنی برای لغو نامزدی دیواس خبر داد. کاسلر اعلام کرد در بیش از 20 سال سابقه کاری وی هیچ وقت مردم با نامزدهای پیشنهادی برای این بخش تا این حد مخالف نبوده‌اند.

انجمن ملی آموزش و پرورش و فدراسیون معلمان آمریکا اعلام کردند مبارزه برای رد صلاحیت دیواس را در سنا ادامه خواهند داد.

پس از اینکه دیواس در 17 ژانویه اعلام کرد به نگهداری سلاح در مدارس روستایی برای دفع حمله خرس‌ها به این مدارس مجوز می‌دهد، افکار عمومی درباره وی مخدوش شد. حتی روز سه‌شنبه دو تظاهرات در شیکاگو برای مخالفت با کاندیداتوری دیواس برای سمت مذکور برگزار شد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.