سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گزارش کمیسیون اجتماعی از حادثه پلاسکو:

خدادادی: بازسازی فیزیکی بناهای تهران باید عملیاتی شود/چرا یک آتش‌سوزی باید تبدیل به فاجعه ملی شود؟!

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گزارش کمیسیون متبوعش درباره حادثه پلاسکو را در صحن علنی قرائت کرد.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سلمان خدادای رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز (چهارشنبه، 13 بهمن ماه) گزارش کمیسیون متبوعش درباره حادثه آتش‌سوزی ساختمان پلاسکو را قرائت کرد.

وی اظهار داشت: من اعتقاد دارم که اگر به این سوالاتی که مطرح می شود، پاسخ داده شود بسیاری از مسائل جامعه ما حل می شود و   امیدوارم هر چه زودتر بازسازی این سازه آغاز شود، نه تنها بازسازی فیزیکی بنا بلکه به مدیریت امنیت فضاهای شهری نیز باید پرداخته شود.

رئیس کمیسیون اجتماعی افزود: برای ساماندهی حادثه مذکور پاسخ به چندین سوال مناسب ترین راهکار است، نخستین سوال آنکه این آسیب پذیری محصول کدام فرآیند و مدیریت بوده و عوامل موثر شناسایی شده باید مشخص شوند، زیرا برج های تجاری و مسکونی بسیاری در تهران به میزان پلاسکو آسیب پذیرند.

خدادی در ادامه دومین سوال را مطرح کرد و گفت: چه عواملی سبب فروپاشی ساختمان پلاسکو شده است؟ مدیریت بحران در روز حادثه و روزهای پس از آن چه اقداماتی انجام داده است؟ البته اقدامات کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت مدیریت بحران قبل و بعد از حادثه نیز باید شفاف شوند.

وی اظهار داشت: ارزیابی همه جانبه این حادثه امری ضروری است زیرا باید مشخص شود کدام سیاست های غلط سبب فقدان پیگیری های به هنگام شده است، همچنین کدام بی تدبیری در اطلاع رسانی سبب بروز این حادثه شده است، رویدادی که ساختمان پلاسکو را آسیب پذیر کرد؟ علت نهایی آن چه بوده و الگوی مختصات و پروتکل‌های مورد استفاده برای اطفاء حریق چه بوده است؟

رئیس کمیسیون اجتماعی تصریح کرذ:کدام بی تدبیری در امر رسیدگی به این موضوع و شدت یافتن ابعاد آن دخیل بوده؟ اگر به این سوالات پاسخ داده شود ما دیگر شاهد این اتفاقات که یک آتش سوزی ساده در یک مغازه تبدیل به فاجعه ملی شود نخواهیم بود. به جای اینکه یک خار را از انگشت خارج کنیم با دست بریده روبرو شدیم.

وی ادامه داد: رئیس مجلس کمیسیون اجتماعی را مامور رسیدگی به علت حادثه پلاسکو کرد و این کمیسیون از فردای حادثه با هماهنگی وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی همان مصوباتی که برای شما ارائه شد را تصویب کرد که عنوان کلی میکنم؛ قرار شد که سازمان تامین اجتماعی  با حمایت بانک رفاه، کارگران را به کارگاه هایی معرفی و تسهیلات لازم در اختیار آنان قرار داده شود.

خدادادی گفت:کلیه هزینه های مصدومین این حادثه  توسط وزارت کار تقبل گردیده است و افراد بیکار شده به مدت 4 ماه از بیمه بیکاری استفاده می کنند که تا کنون به 800 نفر تعلق گرفته است، بدهی بدهکاران نیز مشمول بخشودگی قرار گرفته است.

وی در پایان به بیان 5 پیشنهاد برای جلوگیری از این نوع حوادث پرداخت و ادامه داد: عدم مدیریت یکپارچه بحران، علت بروز این حادثه بوده است

انتهای پیام/
 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.