سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در صحن علنی امروز؛

گزارش کمیسیون شوراها درباره حادثه پلاسکو قرائت شد

رئیس کمیسیون شوراهای مجلس گزارش کمیسیون متبوعش درباره حادثه پلاسکو را در صحن علنی قرائت کرد.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدجواد کولیوند نماینده مردم کرج و رئیس کمیسیون امور شوراهای مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز (چهارشنبه، 13 بهمن ماه) گزارش کمیسیون متبوعش درباره حادثه آتش‌سوزی ساختمان پلاسکو را قرائت کرد.

وی ضمن عرض ادب به خانواده جانباختگان حادثه پلاسکو گفت: لازم است از زحمات شبانه روزی سازمان آتش‌نشانی سازمان فوریت‌های پزشکی، ستاد حوادث غیرمترقبه کشور، نیروی انتظامی، هلال احمر، پلیس راهور، وزارت‌خانه‌های کشور، راه وشهرسازی، بهداشت و درمان، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و همچنین ارتش و صدا و سیما رسانه‌های جمعی تشکر و قدردانی کنیم.

وی محورهای گزارش مذکور را به شرح زیر قرائت کرد:

1_ مشکلات ساختاری؛ مصوبه هیات وزیران به شماره 123272 مورخ 28/10/1393 ابلاغی به دستگاه‌های وزارت کشور، کار و رفاه اجتماعی، صنعت و معدن و تجارت، فرهنگ و ارشاد اسلامی، جهاد کشاورزی و علوم و تحقیقات، ورزش و جوانان، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور صدا و سیما و سازمان ملی استاندارد ایران، اتاق اصناف با کندی شدید اجرا مواجه بوده است و در صورت توجه ویژه به آن بخشی از این وقایع دقیقا قابل حل بوده است لذا گزارش دقیق پیشرفت این مصوبه مورد مطالبه مجلس شورای اسلامی است.

وظایف و تکالیف موازی در دستگاه‌های مختلف در خصوص مدیریت حوادث و بلایای طبیعی ناکارآمدی ستاد حوادث غیر مترقبه در کشور در شرایط کنونی و عدم پیش‌بینی مواد 10و 12 بودجه کشور در اختیار این ستاد در جهت پیشبرد سناریو‌های مختلف در شرایط بحران در کشور با توجه به سطح حوادث ملی و شهرستانی در قالب پارکر.

الف_ قبل از حادثه؛ عدم توجه جدی به مصوبه هیات وزیران که به آن اشاره شد.

نهادهای مسئول در امر مدیریتی شهری، شهرسازی و حوادث و بلایای طبیعی تمهیدات هماهنگ و موثر آن هم در خصوص حوادث پرخطر به صورت وصول ضمانت‌آور به عمل نیاوردند.

تهیه و تنظیم شناسنامه‌های فنی و ایمنی برای ساختمان‌هایی نظیر پلاسکو در کلان‌شهرها و علی‌الخصوص تهران با قدمت 50 سال.

برابر گزارش رسمی وزارت راه و شهرسازی 231 ساختمان بلندمرتبه فاقد اطلاعات و 13 ساختمان قدیمی، 24 ساختمان از سال 1350، لغایت هزار و 359 ، 3 ساختمان از سال 1390لغایت 1396، 225 ساختمان ازسال 1370 لغایت 1379، 216 ساختمان از سال 1380 لغایت 1389 و 267 ساختمان از سال 1390 تا کنون ساخته شده است و به عبارت دیگر در حال حاضر در تهران 979 ساختمان بلندمرتبه وجود دارد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.