سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اینستاگردی؛

پرستویی:حفظ ظاهر جلوه ای از دروغ‌گویی است

پرویزپرستویی با انتشار پستی در صفحه اینستاگرامش ظاهرسازی را نوعی دروغگویی دانست.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پرویز پرستویی بایزگر سینما و تلویزیون با انتشار پستی در صفحه اینستاگرامش نکات کلیدی اخلاقی را ارائه داد و ظاهر سازی افراد در شئونات زندگی را نوعی از دروغگویی دانست و عنوان کرد: "کمتر ایرانی پیدا می‌شود که در هر موضوعی خود را علامه‌ی دهر نداد و با ضرس قاطع اظهار عقیده نکند."

حفظ ظاهر که خود جلوه ای از دروغ‌گویی و دروغ‌پردازی است در همه‌ی شئون زندگی ما پیداست. ما بهترین اتاق های منزل را با گرانترین مبلمان و اثاثیه به عنوان مهمانخانه نگه می‌داریم تا اگر مهمانانی داشتیم آنها را به آنجا ببریم و جلویشان پُز بدهیم؛ ولی هیچگاه حاضر نیستیم همان مهمانان عزیز و شاید هم صمیمی و یکرنگ را اجازه دهیم که قسمت های داخلی اتاق های دیگر منزلمان را ببینند. بسیار قشری ظاهرساز و اهل نمایش دادن هستیم. هر چه به اصطلاح دوره و زمانه‌اش بپسندد با سرعت خود را با آن تطبیق می دهیم. از همه آسان‌تر لباس و آرایش مو است که هرچه در دنیا مُد شده ما از اولین مقلدان و مصرف کنندگانش بوده‌ایم.

کمتر ایرانی پیدا می‌شود که در هر موضوعی خود را علامه‌ی دهر نداد و با ضرس قاطع اظهار عقیده نکند. کمتر اتفاق می افتد که کسی خانه ای تازه ساخته باشد و وقتی از او سوال می‌شود که مهندس یا آرشیتکت آن ساختمان که بوده است نگوید: والله راستش را بخواهید «خودم». البته یک نفر هم داشتیم که گاهی سری می‌زد و به اصطلاح، مهندسمان بود، ولی در حقیقت، همه ی کارهایش را «خودم» کردم و طرح‌هایش را «خودم» دادم."




انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
حقگو
۰۰:۰۱ ۰۳ مرداد ۱۳۹۶
ظاهراخودآقای پرویزپرستویی خودشان علامه دهرمیداندو‌درتمام مسایل اظهارنظرمیکنند.بهترازخوشان شروع کنند