سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

موفقیت شهرستان‌های استان تهران در بحث شوراهای آموزش و پرورش

معاون سیاسی امنیتی استاندار تهران از موفقیت شهرستان‌های این استان در زمینه توجه به شوراهای آموزش و پرورش و همچنین ضرورت تبیین منشور حقوق شهروندی به کمک فرهنگیان خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ همایش فجر امید با حضور فخرالدین احمدی دانش آشتیانی وزیر آموزش و پرورش،‌ عبدالرضا فولادوند مدیر کل شهرستان‌های استان تهران، چاوشی معاون سیاسی امنیتی استاندار تهران و جمعی دیگر از مسئولان مربوطه در منطقه وحیدیه شهریار ظهر امروز برگزار شد.

سید شهاب‌الدین چاوشی معاون سیاسی استانداری تهران در همایش "فجر امید" که به مناسبت سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در شهرستان شهریار با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار داشت: شورای آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران امسال رتبه برتر در کشور را کسب کرده که نشانه همدلی و سختکوشی فرهنگیان در همه شهرستان‌های این استان است.

وی ادامه داد: تبیین منشور حقوق شهروندی بر عهده فرهنگیان بوده و شورای آموزش و پرورش استان تهران این موضوع را در دستور کار خود قرار داده است.

معاون سیاسی استاندار تهران با بیان اینکه دنیای استکبار، ایران را به نقض حقوق بشر متهم می‌کند، بیان کرد: حقوق شهروندی موضوع جدیدی نیست اما ضرورت داشته شهروندان در هر نقطه این کشور به این حقوق آگاهی و اشراف داشته باشند.

چاوشی آشنایی ملت با حقوقشان را برای کسب استقلال ضروری خواند و گفت: برای نظم جامعه نیازمند آن هستیم که حقوق خود را بشناسیم. حقوق شهروندی الفبای توفیق یک نظام سیاسی محسوب می‌شود. حقوق شهروندی همان حق الناسی است که در فرهنگ دینی به ما آموخته شده است.

وی با اشاره به اینکه رعایت حق مردم جزو وظایف ذاتی حکومت دینی است، افزود: تمام سازمان‌ها و نهادهایی که در جمهوری اسلامی شکل می‌گیرند باید برای هدف مهم حقوق شهروندی تلاش کنند. آموزش و پرورش از جمله حقوق شهروندی محسوب می‌شود.

معاون سیاسی استاندار تهران در ادامه سخنانش گفت: در شرایط حاضر و با وجود گسترش فضای مجازی آگاهی کودکان و نوجوانان ما بیشتر از ما است، بنابراین حلقه گمشده در نظام آموزش و پرورش کشور نظام تربیتی است.

چاوشی تاکید کرد: اصلاح فرهنگ کار و اشتغال و حل بسیاری از مسائل دیگر در کشور ریشه در نظام تعلیم و تربیت دارد. فرهنگیان به منظور صیانت از حقوق شهروندی در راس قرار دارند.

کمبود چهار هزار و 600 نیروی انسانی در شهرستان‌های استان تهران
در ادامه این مراسم فولادوند با بیان اینکه شهرستان شهریار 907 هزار دانش‌آموز و 49 هزار فرهنگی دارد، اظهار داشت: در این منطقه پنج هزار آموزشگاه و 31 هزار و 946 کلاس درس وجود دارد و آموزش و پرورش شهریار از نظر تعداد دانش آموزان در شرایط آموزش و پرورش جمعیتی بیش از برخی استان‌های کشور همچون سمنان و ایلام را دارا است.

وی ادامه داد: در این منطقه برگزاری همایش‌های متنوع آموزشی، اجرای برنامه‌های جهاد علمی و توسعه کلاس‌های موضوعی و  هوشمندسازی مورد توجه قرار گرفته است. همچنین ارتقای نمرات امتحانات نهایی از میانگین 11.55 به 12.5 از دیگر دستاوردها به شمار می‌رود.

مدیر کل شهرستان‌های استان تهران عنوان کرد: شاهد رشد چهار درصدی قبولی دانش‌آموزان در امتحانات بودیم همچنین از نظر فعالیت‌های پرورشی کسب رتبه عالی در پرسش مهر از جمله دستاوردها محسوب می‌شود.

فولادوند با اشاره به رشد پنج درصدی تعداد دانش آموزان در این منطقه گفت: اما با چالش‌هایی همچون کبود چهار هزار و 600 نفر نیروی انسانی مواجه هستیم که بخشی از این مشکل با نیروهای حق‌التدریس قابل حل بوده اما به دلیل پرداخت نامنظم حق‌الزحمه و مجاورت با تهران که منجر به اختلال در نقل و انتقالات معلمان این مسئله با مشکلاتی همراه است.

وی عنوان کرد: تراکم دانش‌آموزی در مقاطع مختلف مانعی مهم برای بهبود کیفیت آموزشی بوده همچنین بالا بودن سطح آسیب‌‌های اجتماعی از دیگر مواردی بوده که باید برای رفع آن تلاش شود.

وی با اشاره به این که قریب به 100 هزار اتباع خارجی در این منطقه وجود دارد،‌ گفت: ‌این امر منجر به تعارضات فرهنگی در این مسئله شده است.

فولادوند با تأکید بر مشکل تراکم مکاتبات و بخشنامه‌ها اظهار داشت: یکی از مشکلات مهمی که فرهنگیان و به ویژه مدیران با آن روبرو هستند، بحث شش ساعت موظفی بوده که معتقدم این امر از خلاقیت آنها می‌کاهد و در صدد راه حلی برای رفع آن هستند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.