سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اهواز؛

تحول ایران در دنیای اسلام با پیروزی انقلاب

استاندار خوزستان پیروزی انقلاب اسلامی ایران را عامل تحول کشور در دنیا ی اسلام دانست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،غلامرضا شریعتی ،استاندار خوزستان در دیدار با آیت الله سید محمدعلی موسوی‌جزایری به مناسبت آغاز سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با بیان اینکه ملت ایران باید شکرگزار نعمت الهی باشند اظهار کرد: پیروزی انقلاب سبب تحول در ایران و در دنیای اسلام شد.

وی در ادامه با اشاره به تعبیر امام مبنی بر اینکه انقلاب ما انفجار نور بود، تصریح کرد: این انفجار نور، مایه خیر و برکت و شادمانی است و از بالاترین تعبیرها در قرآن کریم است.

استاندار خوزستان بیان داشت: پیروزی انقلاب تلاش برای حفظ و صیانت اسلام و تامین خواسته و جلب رضایت‌مندی بود.

شریعتی یادآور شد: زمانی که در مورد انقلاب و نحوه نام گذاری و اینکه انقلاب چگونه بسته شود بحث بود امام فرمودند« جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد شود و این نشان از اهتمام ویژه امام(ره) به مردم و اعتقاد ایشان به جمهوریت مردم است».

وی افزود: این جمله حکیمانه بود و دوراندیشی توأم با نگاه مثبت امام خمینی(ره) را نشان می‌داد که پیروزی انقلاب و نظام را پیش بینی کرده بود.

شریعتی با بیان اینکه محتوای حکومت انقلاب اسلامی، اسلام است گفت: امام خمینی بر محتوای حکومت تاکید داشتند چرا که محتوای حکومت بر اساس دین عامه مردم در این کشور بود.

وی با بیان اینکه جمهوریت به عنوان نقش بی‌بدیل مردم در استمرار نظام و پیروزی انقلاب است افزود: زمانی که وحدت مردم شکل گرفت انقلاب به پیروزی و ثمر رسید.

شریعتی تاکید کرد: زمانی که در جامعه کاستی‌هایی وجود دارد باید بدون وارد کردن خدشه به اصل نظام آنها را رفع کرد.

وی اظهارداشت: دهه فجر به تعبیر مقام معظم رهبری فصل رهایی ملت ایران از زیر بار ظلم و استعمار و زمان شروع آقایی ملت ایران بر سرنوشت خود است.

شریعتی از افتتاح چندین پروژه عمرانی، اقتصادی، فرهنگی در دهه فجر در استان خبر داد و ابراز امیدواری کرد: در سال اقتصاد مقاومتی تلاش در جهت اهتمام به اوامر مقام معظم رهبری باشد.

وی افزود: انتظار می‌رود در سالی که مزین به شعار مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی است برای بالا رفتن تولید ملی و افزایش صادرات گام برداشته شود.

شریعتی بیان داشت :حرکت به سمت تقویت بخش صادرات غیر نفتی در واقع حرکت به سمت استقلال و گام برداشتن در جهت اقتصاد مقاومتی است.

استاندار خوزستان در پایان با تاکید بر اینکه اقتصاد کشور از کاملا تک محصولی و وارد کننده به اقتصاد مبتنی بر فروش محصولات غیر نفتی و صادر کننده در حال تبدیل شدن است گفت: حرکت به سمت تقویت بخش صادرات غیر نفتی در واقع حرکت به سمت استقلال و گام برداشتن در جهت اقتصاد مقاومتی است.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.