سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دانستنی های ترسناک درباره مهمان‌های ناخوانده ای که روی سرتان لانه می کنند

شپش یکی از حشرات بسیار کوچک اما پردردسر است و ممکن است بر روی سر هر فردی خانه بسازد پس باید راه های مقابله و درمان را سریعا یاد بگیرید.

به گزارش خبرنگار کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ شپش از دسته حشرات است و گونه های مختلفی از آن در دنیا وجود دارد،این حشرات می توانند بر روی سر و لابه لای موها، روی پوست بدن تکثیر شوند و باعث آلودگی بدن به شپش شوند.

آلودگی موهای سر توسط شپش متداول تر از سایر قسمت های بدن است و همه ساله عده زیادی در دنیا درگیر آن می شوند.

مسری بودن شدید شپش و انتقال حشره از یک بدن به بدن دیگر باعث می شود تا اپیدمی های گسترده بویژه در مکان های شلوغ مانند مدارس و یا مهدهای کودک به وجود بیاد و کودکان زیادی آلوده به شپش شوند.

براساس بررسی های محققان علوم زیستی و پزشکان شپش میلیون ها سال است که از بدن انسان ها به عنوان میزبان برای تخم ریزی استفاده می کند و انسان های اولیه نیز به شدت درگیر شپش بودند تا زمانی که به تدریج لباس و پوشش برای بدن اختراع شد و از بدن و پوست انسان محافظت شد.

شپش در هوا وجود دارد و می تواند به سادگی بر روی موهای شما بنشیند، همچنین تماس موهای یک فرد مبتلا می تواند به سرعت فرد سالم را آلوده به شپش کند.

تخم شپش، رشک نام دارد و معمولا در ساقه مو و نزدیک به ریشه موها وجود دارد و به سادگی جدا نمی شود و به تدریج تبدیل به شپش می شود.

شپش از خون مویرگ های کف سر تغذیه می کند و تعداد خود را افزایش  می دهد و می تواند باعث خارش و التهاب در کف سر شود، همچنین شپش ها یک عامل جدی و بسیار خطرناک برای سرایت بیماری های واگیر دار از جمله تیفوس در طول قرن ها بوده اند.

خوشبختانه در عصر حاضر درمان های فوق العاده قوی و موثری برای مبارزه با شپش وجود دارد و به سرعت باعث نابودی آنها می شود.

در عین حال شپش باعث ساخت آنتی بادی در بدن نمی شود و به همین دلیل امکان دارد فرد در طل زندگی به دفعات مورد آلودگی با پشه شپش قرار بگیرد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۲:۰۷ ۱۲ بهمن ۱۳۹۵
سیر - فقط تا میتونید سیر بخورید - به خودتون هم بمالید و به سرتون ...اگر فیل هم تو موهاتون بره ازبین میبره...