سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تشکیل اتاق فکر امربه‌معروف در دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از تشکیل اتاق فکر امربه‌معروف و نهی از منکر در دانشگاه علوم پزشکی بوشهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، حیدر عزیزنژاد صبح سه‌شنبه در نشست امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: وقتی صحبت از این امر به معروف و نهی از منکر در جامعه می شود همه تصور از تذکر به رعایت عفاف و حجاب دارند در صورتی‌که مصادیق امر به معروف و نهی از منکر بسیار گسترده است.

وی اضافه کرد: امر به معروف و نهی از منکر شامل همه موضوعات مثل رعایت قوانین و مقررات اداری، پرهیز از غیبت، انجام وظایف تعریف شده در حوزه ادارای، خوش برخوردی با ارباب رجوع، خوش اخلاقی و غیره می‌شود.

قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: این شورا باید در برنامه‌ریزی‌های خود برای آینده این موضوعات را در نظر گیرد و دامنه فعالیت‌های خود را صرفا از یک موضوع خاص گسترده‌تر کند.

حجت الاسلام مجتبی احمدی دبیر ستاد اقامه نماز دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز گفت: جامعه‌ای که در آن امر به معروف و نهی از منکر فراموش شود عاقبت به خیر نخواهد شد.

وی اضافه کرد: اگر ما بتوانیم زیبایی‌های دین را به خوبی به مردم و مخصوصا نسل جوان ارائه کنیم مطمعنا این مقوله با جذابیت بیشتر مورد قبول قرار گرفته و افراد آن جامعه نیز به سمت مصداق های معروف و پرهیز از منکرات پیش خواهند رفت.

از جمله مصوبات این نشست می‌توان به تشکیل اتاق فکر و بارش افکار در خصوص انجام هر چه بهتر فعالیت های شورای امر به معروف و نهی از منکر، آموزش موثر مروجین امر به معروف و شامل یاوران معروف دانشگاه، اختصاص نیم ساعت از جلسه مشترک هیئت رئیسه دانشگاه، برگزاری دوره احکام اداری کارمندی برای پرسنل دانشگاه و اخذ مجوز گواهی آموزش برای سال ۹۶، تشخیص نماینده از هر معاونت برای برنامه های امر به معروف و نهی از منکر در آن معاونت، عیادت از بیماران و نیازمندان شاغل یا بازنشسته در سیستم دانشگاه توسط اعضای امر به معروف و نهی از منکر و تلاش جهت کاهش آلام آن ها به عنوان یکی از مصادیق امر به معروف، آموزش پرسنل پذیرش در درمانگاه ها و مراکز تحت پوشش دانشگاه با موضوع بهبود رفتار با بیماران و افزایش رضایت مندی مراجعین و نظارت بیشتر حراست به مصرف انرژی در معاونت‌ها، بیمارستان‌ها و مراکز اشاره کرد.

انتهای پیام/ ث
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.