سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اهواز؛

توزیع سبدهای غذایی بین اقشار آسیب پذیر

رئیس جمعیت هلال‌احمر هندیجان گفت: این طرح بدون بهره گرفته از توان مالی دولت و تنها با کمک گرفتن از افراد خیر سطح شهرستان انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،رئیس جمعیت هلال‌احمر هندیجان اظهار کرد: با همکاری خیرین شهرستان و توسط خانه‌های داوطلبی هلال طرح فرشتگان رحمت در قالب توزیع سبدهای غذای بین اقشار آسیب‌پذیر و کاروان سلامت انجام می‌شود.

وی افزود : همه‌ ساله همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی و در آستانه سال جدید خانه‌های داوطلبی شهری و روستایی با کمک گرفتن از خیرین بسته‌های غذای و پوشاک را بین اقشار آسیب‌پذیر توزیع می‌کنند.

قنواتی گفت : این طرح بدون بهره گرفته از توان مالی دولت و تنها با کمک گرفتن از افراد خیر سطح شهرستان انجام می‌شود.

رئیس جمعیت هلال‌احمر هندیجان خاطرنشان کرد: محتویات هر سبد غذایی شامل گوشت قرمز، برنج، قند، شکر، مرغ، روغن و پنیر است که ارزش ریالی هر سبد معادل 150 هزار تومان خواهد بود.

قنواتی یکی از اهداف مهم دو طرح ملی «همای رحمت» که در ماه رمضان و «طرح فرشتگان رحمت» که در ایام دهه فجر و آستانه سال جدید برگزار می‌شود را تامین و رفع قسمتی از نیازهای جامعه هدف دانست و از خیرین درخواست کرد تا واحد داوطلبان جمعیت را در این زمینه یاری کنند.

وی تصریح کرد: در ایام دهه فجر چندین برنامه عام‌المنفعه دیگر نیز داریم که یکی اعزام کاروان‌های سلامت و ویزیت رایگان مردم روستاهای محروم و تامین رایگان دارو آنها و دیگری اجرای طرح خادم (خانواده آماده در مخاطرات) است که توسط واحد آموزش جمعیت انجام می‌شود.

قنواتی بیان داشت : در ابتدای اجرای طرح خادم سهمیه این جمعیت 400 خانوار شهری و روستایی است که با مراجعه حضوری امدادگران آموزش دیده به درب منازل مردم علاوه بر آموزش خانواده‌ها، اطلاعات مورد نیاز را برای حوادث احتمالی جمع‌آوری می‌کنند.

رئیس جمعیت هلال‌احمر هندیجان در پایان افزود: یکی از وظایف ذاتی و سازمانی جمعیت هلال‌احمر در سراسر کشور آموزش امداد و کمک‌های اولیه به مردم و آگاه کردن مردم برای مقابله با بلایای طبیعی است.

انتهای پیام/ص

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.