سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش 47 درصدی حجم مبادلات اقتصادی ایران و روسیه

رئیس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و روسیه از افزایش 47 درصدی حجم مبادلات اقتصادی با انعقاد تفاهم‌نامه‌های مختلف در یکسال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، محمود واعظی صبح امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر با بیان اینکه همکاری‌های اقتصادی ایران و روسیه افزایش یافته است اظهار داشت: پروژه‌های مختلفی با روسیه برای توسعه مبادلات اقتصادی و صنعتی منعقد شده است که می‌توان به اجرای 4 واحد نیروگاهی در بندرعباس با سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلار اشاره کرد.

وی با اشاره به اجرای پروژه برقی کردن راه‌آهن گرمسار به اینچه‌برون افزود: با انعقاد تفاهم‌نامه با روسیه پروژه برقی کردن راه‌آهن گرمسار به اینچه‌برون با سرمایه‌گذاری 1.2 میلیارد دلار انجام می‌‌شود.

رئیس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و روسیه با اشاره به اینکه صادرات به کشور روسیه افزایش یافته است گفت: در یکسال گذشته حجم مبادلات اقتصادی ایران و روسیه 47 درصد افزایش یافته است.

واعظی با بیان اینکه روسیه بازار خوبی برای محصولات ایرانی فراهم کرده است، گفت: صادرات مواد لبنی، میوه‌جات، سبزیجات و دیگر محصولات از جمله بازار محصولات ایرانی در کشور روسیه است.

وی با اشاره به اینکه اتحادیه اقتصادی اوره آسیا مذاکرات مختلفی داشته است، خاطرنشان کرد: در این اتحادیه کشورهایی مانند عربستان، بلاروس، قزاقستان و قرقیزستان در یکسال گذشته مذاکراتی داشته‌ایم که به نتایج قابل قبولی دست یافته‌ایم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه مذاکرات با سران اقتصادی اوره آسیا همین ماه آغاز می‌شود، گفت: در این مذاکرات برای توسعه فعالیت‌های اقتصادی و تعرفه ترجیحی برای صادرات کالاهای ایرانی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

واعظی با بیان اینکه استان بوشهر دارای ظرفیت بسیار مهمی برای صادرات به کشور روسیه است، افزود: استان بوشهر با داشتن ظرفیت‌های آبزیان مانند میگو و محصولات کشاورزی دیگر زمینه صادرات این محصولات به کشورهای مختلف آسیایی فراهم کرده است.

وی بیان کرد: کمیسیون اقتصادی مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و روسیه با 7 کشور ارتباط اقتصادی دارد، گفت: امارات متحده عربی، آذربایجان، ترکیه، روسیه، مالزی، اندونزی و فیلیپین از جمله کشورهایی است که می‌توان محصولات مختلف کشور از جمله استان بوشهر به این نقاط صادر کرد.

انتهای پیام/ ث
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.