سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس فدراسیون بولینگ و بیلیارد؛

لیگ بیلیارد در کشور راه اندازی می شود

رئیس فدراسیون بولینگ و بیلیارد از راه اندازی لیگ بیلیارد در کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ هاشم اسکندری شب گذشته در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به جایگاه آذربایجان غربی در رشته ورزشی بیلیارد  افزود: جایگاه  هیئت بیلیارد در آذربایجان غربی مناسب است و باید قهرمانان این رشته ورزشی در تیم های ملی  حضور داشته باشند.

وی با اشاره به عملکرد اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی گفت: با حمایت‌های مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی که خود قهرمان رشته ورزشی کشتی هستند پیش‌بینی می‌شود که در سال‌های آینده قهرمانان بسیاری در این رشته در استان تربیت شوند.

رئیس فدراسیون بولینگ و بیلیارد به راه‌اندازی لیگ بیلیارد در کشور اشاره کرد و افزود:دور دوم اسنوکر مخصوص آقایان در اسفند ماه در کشور برگزار و امید است در سال‌های آینده شاهد راه‌اندازی لیگ بانوان در این رشته نیز باشیم.

وی تصریح کرد: کمیته‌های استعدادیابی بسیار فعالی در کشور وجود دارد و این کمیته به ارزیابی در استان‌ها پرداخته و افراد مستعد را به تیم ملی دعوت و آنها را آماده رقابت‌های جهانی می‌کنند.

وی اظهار داشت:  یک هزار و 700 مجموعه بیلیارد در کل کشور وجود دارد، هر چند در هتل‌ها و در منازل نیز علاقه‌مندان بسیاری در این رشته فعال هستند.

اسکندری با اشاره به اجباری بودن رشته بیلیارد در مدارس چین، کره و ژاپن گفت:تفاهم‌نامه‌ای  با وزارت علوم بسته شده این رشته وارد دانشگاه‌ها شده است و در صدد اجباری کردن آن در مدارس نیز هستیم

وی با تاکید بر اینکه مسئولان وزارت آموزش و پرورش باید با این رشته ورزشی بیشتر آشنا شوند گفت: این خود سبب می‌شود که بدانند که بیلیارد چه نقش مثبتی در زندگی شخصی و رشد قوای ذهنی آنان می‌تواند داشته باشد که اگر این مسئله را به درستی بررسی کنند بی‌شک تفاهم‌نامه همکاری با این فدراسیون را خواهند بست.

انتهای پیام/م


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.