سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آخرین تحولات میدانی سوریه؛

تسلط نیروهای سوری بر شهرک "قطبیه" در حومه حلب/ انهدام دو پهپاد داعش در دیرالزور

ارتش سوریه در ادامه پیشروی‌های خود بر شهرک "قطبیه" در حومه جنوب شرقی حلب مسلط شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، ارتش سوریه با همکاری نیروهای همپیمان خود پس از درگیری های شدید با تروریست های داعش، توانست بر شهرک "قطبیه" در شمال شرق منطقه "سبخه الجبول" در حومه جنوب شرقی حلب مسلط شوند.

براساس طرح آشتی ملی و توافق های صورت گرفته میان عناصر مسلح و دولت سوریه، قرار است تا 48 ساعت آینده، 200 فرد مسلح از مناطق زبدانی، وادی بردی، سبنه و رنکوس و 250 نفر نیز به همراه خانوادهایشان از منطقه سرغایا در حومه دمشق خارج و به ادلب بروند.

روز گذشته نیز 1142 فرد مسلح، که 760 نفر از آنان به همراه خانواده هایشان بودند، از روستاهای وادی بردی در حومه دمشق خارج و به ادلب رفتند.

تروریست های جبهه النصره نیز در حملات روزانه خود شهرک تحت محاصره فوعه را هدف قرار دادند، که به زخمی شدن یک نفر منجر شد.

در دیرالزور نیز ارتش و نیروهای مسلح سوریه دو پهپاد جاسوسی تروریست های داعش را منهدم کردند.

ارتش سوریه همچنین مواضع تروریست های داعش را در منطقه مقابر در جنوب دیرالزور را هدف قرار دادند و شماری از تروریست‌ها را به هلاکت رساندند.

در منطقه بانورما نیز ارتش سوریه پارکینگ خودروهای مسلح تروریست های داعش را هدف قرار داد که به انهدام تمامی خودروها منجر شد.

به گزارش خبرنگار سانا، ارتش سوریه دو پهپاد جاسوسی متعلق به تروریست های داعش، که بمب گذاری شده نیز بودند، را در منطقه مقابر منهدم ساختند.

جنگنده های سوری نیز شماری از تسلیحات تروریست ها را در روستاهای صالحیه و بغیلیه  و محله های مهندسین و عمال هدف قرار دادند. در این حملات نیز شماری از تروریست‌ها کشته و زخمی شدند.

هواپیماهای باری روسیه نیز 26 چتر حاوی کمک های انسان دوستانه و غذایی خود را بر فراز محله های مسکونی تحت محاصره دیرالزور خالی کرد که هلال احمر سوری آنها را دریافت و به دست اهالی این مناطق رساند.

علاء ابراهیم، استاندار حومه دمشق، نیز از روند اصلاح و تعمیر شبکه های آب‌رسانی وادی بردی و چشمه "حاروش" بازدید کرد.

حسین دیاب، استاندار حلب، نیز اعلام کرد: با اصلاح و تعمیر کارخانه گاز راموسه، این کارخانه پس از 6 ماه توقف به چرخه فعالیت بازگشت.

وی افزود: این کارخانه می تواند روزانه گاز 5 هزار کپسول را تامین کند که این مقدار آزمایشی است و در کمتر از یک هفته  به 10 هزار کپسول در روز می رسد.

استاندار حلب  همچنین بر ضرورت سرعت بخشیدن به روند بازسازی و تعمیر زیرساخت های  این شهر تاکید کرد.



انتهای پیام/


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
مهدی عابدیان زیدی
۱۴:۵۱ ۱۲ بهمن ۱۳۹۵
پیشروی به سمت شهر را با آتش زیاد ادامه دهید
منتظر
۱۱:۲۹ ۱۲ بهمن ۱۳۹۵
به هرحال ، با ریخته شدن اینهمه خون پاک و بیگناه روی زمین ، خداوند فرصت بازگشت را از دشمنان گرفته و ایشان را خوار و نابود خواهد فرمود.