سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرملین: مبارزه با تروریسم نخستین موضوع گفتگوی روسیه و آمریکا خواهد بود

کاخ کرملین اعلام کرد مبارزه با تروریسم ممکن است نقطه آغاز گفتگوهای روسیه و آمریکا باشد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از روسیا الیوم، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه، امروز دوشنبه گفت: مسلما، این امر ممکن است مهمترین نقطه برای آغاز گفتگوها باشد؛ اما روابط دوجانبه ما به طور گسترده بر طرح ها و برنامه های بین المللی منعکس می شود. در نتیجه نمی توان مطرح شدن موضوعات دیگر را بعید دانست.

وی افزود: مسائل متعلق به امنیت راهبردی و همکاری در حل و فصل درگیری های منطقه ای از جمله این موضوعات مهم استو این علاوه بر تقویت روابط دوجانبه است. دو کشور به ایجاد فضایی مناسب برای همکاری اقتصادی دوجانبه نیاز دارند.

پسکوف اظهار داشت: در حال حاضر نمی توان درباره بستن قراردادهایی میان دو کشور در مقابل رفع تحریم ها علیه روسیه سخن گفت، بلکه ابتدا بایدزمانی برای دیدار دو رئیس جمهورآمریکا و روسیه تعیین کرد.

سخنگوی کاخ کرملین در پاسخ به سوالی درباره اظهارات کاخ سفید مبنی بر اینکه یکی از شروط رفع تحریم ها علیه روسیه، همکاری در زمینه مبارزه با تروریسم است، گفت: همکاری در این زمینهنمی تواندبهچیزی مشروطباشد بلکه این امر برای تمام کشورهای جهان مهمو حیاتی است.

پسکوف با بیان اینکه ولادمیر پوتین و دونالد ترامپ رؤسای جمهور دو کشور در گفتگوی تلفنی بر اهمیت احترام به عنوان اصلی مهم در روابط دوجانبه تاکید کردند، اظهار داشت: فقدان احترام دوجانبه در سال های پیشین تا حد زیادیباعث نابسامانی روابط روسیه و امریکا شد.

وی افزود: مهمترین امر در گفتگوهای پوتین و ترامپ آن است که مسکو احساس کرد واشنگتن برای حل و فصل مسائل پیچیده از طریق گفتگو آمادگی دارد.

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه همچنین گفت: رؤسای جمهور دو کشور بر لزوم طولانی نشدن بحران اوکراین تاکید کردند وخواستار به کارگیری تلاش ها برای حل و فصل این مساله به موجب معاهده مینسک شدند.



انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.