سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دانشگاه تهران خبر داد؛

با هر گونه تخلف علمی در دانشگاه تهران برخورد می‌کنیم

رییس دانشگاه تهران از تخلف علمی در این دانشگاه خبر داد و گفت: تخلف علمی یک بحران ملی است و باید آن را در سطح کلان بررسی کرد.

محمود نیلی احمدآبادی، رییس دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: بدون شک در جامعه امروز نقش و اهمیت تحقیق و پژوهش و نیز فناوری حاصل از پژوهش در تمام ارکان زندگی و ساختارهای حاکمیت و دولت بر همگان آشکار است به طوری که از جز جز امور روزمره گرفته تا سطوح مدیریتی و عملیاتی کشور پیشبرد امور، بهینه سازی عملیات و افزایش بهره وری، بدون نقش پژوهش، فناوری و نوآوری تقریبا غیرممکن است.

وی ادامه داد: بدون تردید در جامعه مدرن، امور امنیتی و انتظامی با تکیه بر علوم و فناوری هایی همچون فناوری اطلاعات، رادار، کامپیوتر و مخابرات و علوم مختلفی همچون علوم جامعه و جمعیت شناسی، علوم روان شناسی، پدافند غیرعامل و علوم سیاسی می توانند به وظایف و مأموریت های روزانه خود بپردازد.

رییس دانشگاه تهران افزود: تنها راه شناخت مقابله و فایق آمدن بر این نوع جرایم در تخلفات و متعاقب آن تأمین امنیت در دنیای پیشرفته علمی و فناوری موضوعی است که توسط خود علم، پژوهش و فناوری امکان پذیر است.

نیلی احمدآبادی اضافه کرد: همه‌ مسؤولان در راستای رشد علمی کشور تلاش می‌کنند و این تلاش‌ها تا قرار گرفتن در سطح مطلوب بین‌المللی ادامه دارد.

وی بیان کرد: مدتی پیش شاهد بی‌اخلاقی چند دانشجو و فروش مقاله و پایان‌نامه بودیم که این امر موجب شد تا سرقت علمی به ‌عنوان مساله ملی و روز کشور مطرح شود.

نیلی احمدآبادی تاکید کرد: ‌در دانشگاه تهران در چارچوب قانون‌های موجود، ساز و کارهای مدونی را به وجود آورده‌ایم که بر اساس آن با هرگونه قانون ‌شکنی در این خصوص برخورد می شود.

رییس دانشگاه تهران یادآور شد: این یک بحران ملی است و باید در سطح ملی به آن پرداخت و باید تقاضا برای مدرک در کشور شکل منطقی به خود گیرد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.