سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل؛

اجرای 276 پروژه عمرانی در مناطق عشایری اردبیل

مدیرکل امور عشایر استان اردبیل گفت: از آغاز فعالیت دولت یازدهم ۲۷۶ پروژه عمرانی با هزینه بالغ بر ۲۹ میلیارد تومان در مناطق عشایری استان اجرا شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازاردبیل؛ قادر هنرمند در جلسه شورای عشایر استان اردبیل اظهار داشت: از آغاز فعالیت دولت یازدهم 276 پروژه عمرانی با هزینه بالغ بر 29 میلیارد تومان در مناطق عشایری استان اجرا شده و این امر آسایش و راحتی هر چه بیشتر را برای قشر تلاشگر عشایر استان فراهم آورده است.

وی از تهیه و تحویل 305 دستگاه پنل خورشیدی برای تامین برق مورد نیاز و سیار عشایر استان خبر داد و گفت: با توجه به محدودیتها در حوزه برقرسانی به مناطق عشایری با توجه به شرایط زندگی عشایر و در حال کوچ بودن مداوم آنها، این پنلهای خورشیدی برای تامین برق عشایر در بین آنها توزیع شده است.

مدیرکل امور عشایر استان اردبیل احداث، بازگشایی و نگهداری 3 هزار کیلومتر جاده مناطق ییلاقی و قشلاقی را از دیگر خدمات ارائه شده به قشر عشایر استان برشمرد و بیان کرد: احداث جاده برای عشایر از مهمترین اولویتها و برنامه‌ها بوده چرا که با توجه به کوچ‌رو بودن عشایر، راه مناسب از اهمیت بسزایی برای قشر عشایر برخوردار است.

هنرمند تصریح کرد: پرداخت یک میلیارد و 200 میلیون تومان کمک بلاعوض در صندوق توسعه کشاورزی و عشایری و توزیع 12 هزار تن آرد خام نیز از جمله خدماتی بوده که در این مدت عشایر استان از آن بهره‌مند شده‌اند و ارائه خدمات‌رسانیها به این قشر همچنان تداوم و گسترش می‌یابد تا بتوانیم خواسته‌های این قشر را تامین کنیم.

وی با اشاره به پرداخت 3 میلیارد و 200 میلیون تومان تسهیلات بانکی به 640 نفر از عشایر استان اردبیل افزود: قشر عشایر قشری تلاشگر و تولیدکننده بوده که توسعه خدمات‌رسانیها به این قشر و فراهم آوردن آسایش و راحتی هر چه بیشتر برای عشایر لازمه افزایش تولیدات و فعالیتهای این قشر است و انتظار می‌رود در این زمینه مسئولان استانی همکاری لازم را با امور عشایری استان داشته باشند.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.