سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

تشکیل کارگروه ویژه پیشگیری از طلاق در شورای فرهنگ عمومی نطنز

امام‌جمعه نطنز گفت: کارگروه ویژه پیشگیری از طلاق و کاهش طلاق در شورای فرهنگ عمومی شهرستان نطنز تشکیل می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت‌الاسلام روح‌الله امینی در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان نطنز اظهار کرد: طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی بحث تقسیم‌کار ملی برای کنترل کاهش آسیب‌های اجتماعی به‌ ویژه موضوع طلاق بر عهده شورای فرهنگ عمومی گذاشته‌ شده است.

وی افزود: طبق آمار ثبت‌احوال شاهد کاهش طلاق در شهرستان نطنز بوده‌ایم ولی باید تمام تلاش خود را به‌ کار گیریم که طلاق را در سطح شهرستان به صفر برسانیم؛ زیرا طلاق در فرهنگ و دین ما کاری مذموم و ناپسند است.

امام‌جمعه نطنز تصریح کرد: یکی از موضوعاتی که در کاهش طلاق مؤثر است آموزش و مشاوره قبل از ازدواج برای جامعه است، مشاوره و برگزاری کلاس‌های آن می‌تواند برای افزایش سطح آگاهی جوانان مفید و مؤثر باشد.

وی توجه به آموزش خانواده و همچنین آگاه‌سازی مردم در خصوص آسیب‌های فضای مجازی و ماهواره را مهم برشمرد و افزود: در این راستا می‌توان برنامه‌های مفید و مؤثری توسط بهزیستی، کمیته امداد، آموزش‌ و پرورش و دانشگاه انجام داد.

امینی بر ضرورت تشکیل کارگروه ویژه پیگیری از طلاق و راه‌های کاهش طلاق در شهرستان با محوریت ادارات دادگستری، ارشاد اسلامی، نیروی انتظامی، بهزیستی، کمیته امداد و ثبت‌احوال تأکید و خاطرنشان کرد: پیشنهاد می‌شود فرم پرسشنامه‌ای در این خصوص تهیه و پس از بررسی دقیق علل و عوامل ایجاد طلاق در شهرستان گزارش دقیقی تهیه و در جلسه آینده شورای فرهنگ عمومی ارائه شود.



انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.