سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در سفر رییس ایدرو به دهلی نو:

ایران و هند مناسبات صنعتی و تجاری خود را گسترش می دهند

با سفر یک هیئت بلند پایه صنعتی و تجاری از جمهوری اسلامی ایران به هند و مذاکره با مقامات این کشور همکاری های صنعتی، تجاری و معدنی میان دو کشور گسترش می یابد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت؛ سید مجید هدایت معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران كه در صدر یك هیئت بلند پایه به هند سفر كرد، در حاشیه ملاقات با مقامات هندی گفت: با توجه به استقبال و علاقه دو طرف برای گسترش همكاری های صنعتی، مذاكرات و توافقات خوبی با طرفهای هندی انجام شد.

مدیر عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) افزود: این سازمان از گذشته با بخش تجارت و صنایع هند تماس داشت، این امر فرصتی شد تا در طی سه روز گذشته هیئت ایرانی، ملاقات هایی با طرف هندی داشته باشد.

هدایت در ادامه گفت: در ملاقات امروز با قائم مقام وزارت صنایع سنگین هند كه صنعت خودرو سازی و صنایع مربوط به حوزه كشاورزی را در این كشور سیاستگذاری می كند، محورها و مباحث مشترك كاری مورد بحث قرار گرفت و قرار شد كار گروه هایی برای این امر تشكیل شود.

معاون وزیر صنعت،معدن و تجارت در ادامه افزود: برای گسترش همكاری ها از طرف هندی برای بازدید از صنایع ایران دعوت شد كه مورد استقبال قرار گرفت.

وی ادامه داد: در ملاقات با قائم مقام وزیر بازرگانی و صنعت هند نیز علاقه های طرفین برای همكاری در استفاده از منابعی كه دو كشور در اختیار دارند از جمله سرمایه گذاری، صدور خدمات فنی - مهندسی و همكاری در حوزه های مهندسی مورد بررسی قرار گرفت.

هدایت گفت: در این سفر به اتفاق هیئت همراه در نمایشگاه بین المللی خودرو هند شركت كردیم و ملاقات هایی با مدیران صنایع خودرو سازی این كشور داشتیم كه با استقبال اتحادیه قطعه سازان هندی سیام رو به رو شد.

وی افزود: همچنین با مدیران خودرو سازی هند مذاكره شد و طرفین علاقه مندی خود را برای همكاری های دو جانبه اعلام كردند.

این مقام ایرانی ادامه داد: هم اكنون میان دو كشور تبادل قطعات ساخته شده و نیز صدور برخی تكنولوژی ها برقرار است كه در حال حاضر هند 2.7 میلیون دستگاه خودرو تولید می كند و صنایع خودروسازی آن در طراحی برخی از پلت فرم ها موفقیت های خوبی داشته است.

وی در ادامه افزود: با دو، سه شركت بزرگ خودروسازی مذاكرات خوبی صورت گرفت، تعداد خودروهایی را كه می سازند و نیز برخی نیازهایی كه ما داریم و یا برخی كارهایی كه ما انجام دادیم شباهت های با هم دارند و دو طرف استعداد این را دارند كه كار خود را توسعه دهند.

هدايت خاطرنشان كرد: در این ارتباط به صورت مشخص مسایل طراحی مشترك شاسی و پلت فرم ها كه برای دو كشور می تواند ملی محسوب شود مورد توافق قرار گرفت كه این امر از طریق اتحادیه ها دنبال خواهد شد.

به گفته هدایت صنعت هند در مساله خودرو سازی تلاش خوبی دارد و تعداد زیادی خودروها را عمدتا تحت مالكیت و برند خودروهای كشورهای دیگر تولید می كند.

وی ادامه داد: این كشور پلت فرم های جدیدی را ساخته است و در موتور و گیربكس نیز پیشرفت هایی كسب كرد كه عمدتا در مشاركت با دیگر كشورها است و در این حوزه طرف ایرانی نیز از توانمندی بالایی برخوردار است..

هدايت افزود: در مجموع یكی از مباحثی كه در این سفر خیلی مورد بررسی قرار گرفت مربوط به صنعت خودروسازی بود.

معاون وزیر صنعت،معدن و تجارت گفت: قرار است ملاقات هایی با اتحادیه، تجار و صنعتگران هندی داشته باشیم و برخی تكنولوژی هایی را كه بدست آوردیم به آنان عرضه خواهیم كرد كه برخی مورد مذاكره قرار گرفت./ق

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.