سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل؛

بهره برداری سد خدآفرین زمینه اشتغال 26 هزار نفر را فراهم می کند

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای اردبیل گفت: با بهره برداری از شبکه پایاب سد خدآفرین زمینه اشتغال 26 هزار نفر در منطقه مغان فراهم می شود .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازاردبیل، اصغر سلیمان زاده با اشاره به اینکه در حال حاضر پنج هزار هکتار از پایاب سد آماده افتتاح است افزود: بزودی دومین مرحله عمرانی در مساحت 12 هزار و 500 هکتار که کانال و شبکه اصلی آن به اتمام رسیده تکمیل می شود و قریب 10 هزار هکتار از پایاب آن هم به مناقصه گذاشته شده است.

وی بیان کرد: با تکمیل و بهره برداری از شبکه پایاب سد خدآفرین افزون بر 62 هزار هکتار از اراضی دیم و مرتعی منطقه مغان به آبی تبدیل می شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل با بیان اینکه تاکنون برای اجرای و تکمیل سد خدآفرین پنج هزار و 200 میلیارد رریال هزینه شده و بالای 10 میلیارد ریال هم برای تکمیل آن هزینه خواهد شد افزود پیش بینی شده تا پایان سال 97 شبکه خدافرین به بهر ه برداری برسد .

سلیمان زاده پیشرفت فیزیکی طرح را 55 درصد اعلام کرد و گفت: در حال حاضر یک هزار و 500 نفر در این سد مشغول به کار هستند و پیمانکاران هم مجدانه در تسریع عملیات اجرایی این طرح فعال هستند .

وی در ادامه با اشاره به عملیات اجرایی سد عمارت گرمی هم عنوان کرد: این سد باظرفیت ذخیره 182 میلیون متر مکعب آب تحول عظیمی را در توسعه منطقه ایجاد خواهد کرد و تاکنون برای اجرای آن یک هزار و 200 میلیارد ریال هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل میزان پیشرفت فیزیکی این طرح را 54 درصد اعلام کرد و گفت: عملیات اجرایی این سد با سرعت پیش می رود و پیش بینی شده تا آخر سال 96 آبگیری و افتتاح شود.

سلیمان زاده در خصوص عملیات اجرایی سد احمد بیگلو مشگین شهر هم گفت: این طرح سومین طرح مرزی استان است و به رغم دارا بودن 20 میلیون متر مکعب آب عملیات آن متوقف شده بود و خوشبختانه امسال مشکلات موجود رفع و عملیات شبکه به مناقصه گذاشته شد.

وی اضافه کرد: هم اکنون این طرح 55 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در سال 96 آبگیری خواهد شد.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.