سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حسینی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران پاسخ داد

چه عواملی نرخ طلای سرخ را کاهش داد؟

عضو شورای ملی زعفران گفت: در شرایط کنونی نرخ هر کیلو طلای سرخ نسبت به ماه های گذشته 400 هزار تومان کاهش یافته که این امر ناشی از کاهش تقاضا در بازار است.

علی حسینی عضو شورای ملی زعفران در گفتگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از اعلام آمار نهایی تولید از سوی وزارت جهاد کشاورزی اظهار خرسندی کرد و گفت: با گذشت یکماه از فصل تولید، وزارت جهاد کشاورزی به عنوان متولی امر آمار نهایی تولید را اعلام کرد که این امر در جهت برنامه ریزی تجار، مصرف کنندگان و تولید کنندگان تاثیر بسزایی دارد.

وی با اشاره به وضعیت نهایی تولید در سال جاری افزود: سرما و یخبندان آذر ماه همزمان با اواخر فصل برداشت موجب شد که پیش بینی تولید 400 تن زعفران محقق نشود.

حسینی ادامه داد: البته تولید بیش از 300 تن زعفران درکشور ما بیانگر تامین مصرف زعفران کل دنیا است که انتظار می رود با بازار سازی مناسب دغدغه تولیدکنندگان مبنی بر افزایش خودکار تولید در آینده ای نزدیک مرتفع شود.

عضو شورای ملی زعفران ادامه داد: قبل از آنکه به تولید انبوه برسیم بایستی با بازاریابی مناسب سهم بیشتری از بازارهای هدف را به خود اختصاص دهیم.

*** زعفران در ترازوی ارزانی

وی حداقل قیمت هر کیلو طلای سرخ را 4 میلیون و 600 و حداکثر 5 میلیون و 600 هزار تومان اعلام کرد و اضافه کرد: در شرایط کنونی نرخ هر کیلو طلای سرخ نسبت به ماه های گذشته 400 هزار تومان کاهش یافته که علت این امر ناشی از کاهش تقاضا در بازار است چرا که عمده خریداران در ابتدای فصل سعی می کنند خرید خود را انجام دهند.

این مقام مسئول در ادامه یادآور شد: با تمهیدات تجار و خودداری از عجله در فروش محصول و همچنین ارائه اطلاعات دقیق از سوی تشکل ها به اعضا  انتظار می رود از عرضه محصول بیش از تقاضا در بازار خود داری شود چرا که برخی فروشندگان مقطعی در بازار با افزایش عرضه بیش از تقاضا درصدد التهاب بازار هستند.

وی با اشاره به دپو و خرید محصول در ابتدای فصل از سوی دلالان بیان کرد: برخی دلالان در ابتدای فصل با پول های بادآورده اقدام به خرید و دپو محصول در خانه های خود می نمایند تا پس از جوسازی در بازار زعفران خود را با قیمت هایی بالاتری به بازار عرضه نمایند که چنین امری از سوی افراد سودجو از دست دادن بازار و مشکلاتی برای تولیدکنندگان را در بر خواهد داشت.

حسینی با اشاره به عوامل تاثیر گذار بر حضور پایدار در بازارهای هدف بیان کرد: سودهای مقطعی حاصل از فروش موجب شده که در آینده ای نزدیک جای خود را به سایر رقبا در بازار های هدف دهیم از این رو حفظ بازار تنها مستلزم کیفیت و قیمت مناسب است.

عضو شورای ملی زعفران در ادامه با اشاره به آنکه باید به دنبال افزایش تولید در واحد هکتار باشیم، بیان کرد: اعمال مدیریت صحیح مزارع و کاهش هزینه های تولید ، افزایش کیفیت محصول و سلب رقابت از رقبا را به همراه دارد چرا که افزایش بی رویه قیمت تنها منجر به از دست دادن مشتریان خود در بازارهای هدف خواهد شد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.