سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افتتاح 85 طرح گازرسانی همزمان با دهه فجر در بوشهر

مدیرعامل شرکت گاز استان بوشهر از افتتاح 85 پروژه گازرسانی در استان همزمان با سی و نهمین سالگرد انقلاب شکوهمند اسلامی ایران با مجموع اعتبار بالغ بر 67 میلیارد تومان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، غلامعباس حسینی امروز در نشست بررسی طرح‌های شرکت هم‌زمان با دهه مبارک فجر، اظهار داشت: با اجرای پروژه‌های مذکور، گام مهمی در راستای افزایش رفاه و رضایتمندی مردم از طریق برخورداری هرچه بیشتر از نعمت گاز، گسترش زیرساخت‌های اساسی در نقاط محروم و دورافتاده و شکوفایی و رونق استان برداشته می‌شود.

وی اضافه کرد: هم‌زمان با دهه فجر انقلاب اسلامی، فاز نخست اجرای خطوط انتقال شهرهای کلمه، تنگ ارم و بوشکان به طول 25 کیلومتر و نیز شبکه گاز شهر بوشکان به طول بیش از 22 کیلومتر با اعتباری قریب به 90 میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرعامل شرکت گاز استان بوشهر تصریح کرد: با گازرسانی به شهر بوشکان، تعداد شهرهای گازدار استان بوشهر به 34 شهر و ضریب نفوذ گاز شهری نیز به 98 درصد افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: عملیات گازرسانی به 65 روستای استان بوشهر  با اعتباری بالغ بر 260میلیارد ریال هم‌زمان با ایام دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد که این روستاها در شهرستان‌های دشتستان، بوشهر، دشتی، بوشهر، تنگستان، جم، گناوه و دیلم قرار دارند.

حسینی با بیان این که با افتتاح طرح‌های فوق، زمینه بهره‌مندی قریب به 7000 خانوار روستایی از نعمت گاز فراهم می‌گردد، تصریح کرد: همه تلاش خود را جهت توسعه گازرسانی در نقاط مختلف استان به ویژه روستاها به کار گرفته‌ایم.

مدیرعامل شرکت گاز استان بوشهر عنوان کرد: به منظور گازرسانی به روستاهای یادشده که از محل اعتبارات بند «ق» تبصره 2 قانون بودجه هزینه شده، قریب به 341 کیلومتر شبکه اجرا شده است.

وی با اشاره به این که تاکنون 245 روستای استان گازدار شده است، بیان کرد: بی‌شک توسعه گازرسانی در روستاها می‌تواند فرآیند خلق زیرساخت‌های موردنیاز در مناطق روستایی را تسریع و تسهیل کرده و در عین‌ حال به ایجاد فرصت‌های شغلی و کاهش فقر یاری رساند.

حسنی یادآور شد: تحقق این امر علاوه بر بهبود اوضاع اقتصادی روستاها و ساکنین آنها، می‌تواند در میان‌مدت به اهداف جانبی دیگری منجر شود که از آن جمله می‌توان به توسعه‌ صنایع روستایی، توسعه‌ گردشگری و رفاه عمومی اشاره کرد.

وی در خصوص طرح‌های گازرسانی قابل افتتاح در بخش صنایع گفت: هم‌زمان با ایام مبارک دهه فجر، 16 پروژه صنعتی در استان بوشهر با اعتبار قریب به 300 میلیارد ریال گازدار می‌شوند.

مدیرعامل شرکت گاز استان بوشهر در ارتباط با جزییات این طرح ها بیان داشت: گازرسانی به دو مجتمع پتروشیمی، 10 واحد مرغداری، یک کارخانه عظیم تولید سیمان در استان و یک مرکز درمانی در شهر بوشهر از جمله طرح‌های قابل افتتاح در بخش صنعتی است.

وی ادامه داد: گازرسانی به پتروشیمی متانول کاوه در شهرستان دیر به عنوان بزرگترین پتروشیمی تولید متانول خاورمیانه با ظرفیت تولید روزانه 7000 تن متانول همزمان با ایام دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

حسینی اجرای این طرح را یکی از عظیم‌ترین و مهم‌ت‎رین طرح‌های گازرسانی شرکت گاز استان بوشهر در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، تکمیل زنجیره ارزش، اشتغال پایدار، جایگزینی سوخت و تکمیل زیرساخت‌های استان در بخش گازرسانی به صنایع عنوان کرد.

وی افزود: جهت گازدارشدن پتروشیمی متانول کاوه، 17 کیلومتر خط انتقال 24 اینچ بهمراه یک ایستگاه تقلیل فشار به ظرفیت 400 هزار مترمکعب بر ساعت اجرا گردیده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان بوشهر هزینه اختصاص یافته جهت اجرای این طرح را 230میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: پتروشیمی متانول کاوه ، ظرفیت ایجاد یک هزار و 200شغل بطور مستقیم را برای جوانان بومی استان بوشهر فراهم کرده و با گازرسانی به آن، سوخت و خوراک مورد نیاز دو واحد صنعتی دیگر شامل پتروشیمی‌های سیراف انرژی و فاتح کیمیا صنعت نیز تامین می‌گردد.

وی ادامه داد: بهره‌برداری از گازرسانی کارخانه سیمان مند دشتی با اجرای 20 کیلومتر خط انتقال به طول 8 اینچ و نصب یک ایستگاه تقلیل فشار به ظرفیت 200 هزار مترمکعب در ساعت با اعتبار 60 میلیارد ریال، از جمله دیگر طرح‌های مهم قابل افتتاح در دهه فجر انقلاب اسلامی است.

انتهای پیام /پ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.