سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه؛

ضدعفونی ۵۱۵ تن از بذر گندم و جو خودمصرفی در سردشت

مدیر جهاد کشاورزی سردشت از ضدعفونی ۵۱۵ تن از بذر گندم و جو خودمصرفی در شهرستان سردشت در ۹ ماهه امسال خبر داد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛رسول سعیدیان با اشاره به عملکرد 9 ماهه اداره جهاد کشاورزی سردشت اظهار داشت: امسال سیستم آبیاری تحت فشار در سطح 31 هکتار در روستاهای تابعه این شهرستان اجرا شد.

مدیر جهاد کشاورزی سردشت تصریح کرد: علاوه بر آن طرح‌های آبیاری تحت فشار آماده اجرا در سطح 32 هکتار نیز پیش‌بینی شده است.

سعیدیان گفت: امسال عملیات بازسازی شبکه آبیاری تحت فشار خسارت دیده از عملیات اجرایی سد سردشت در تقاطع جاده اصلی سردشت –بانه در منطقه بالان اجرا شد.

وی از خرید کود شیمیایی در این شهرستان خبر داد و تصریح کرد: این مقدار شامل 235 تن اوره و 35 تن سوپرفسفات تریپل بوده و در این باره، 546 تن کود اوره و 23 تن سوپر فسفات تریپل نیز توزیع شد.

مدیر جهاد کشاورزی سردشت با اشاره به سایر اقدامات اداره جهاد کشاورزی شهرستان سردشت در 9 ماهه امسال افزود: در این بازه زمانی توزیع بذر اصلاح شده گندم آبی و دیم به میزان 85 تن انجام شد.

به گفته وی امسال ردیابی آفت مگس میوه مدیترانه‌ای در سطح دو هزار و 700 هکتار از باغات شهرستان، مبارزه با آفت قرنطینه‌ای مگس میوه مدیترانه‌ای در سطح 370 هکتار و برگزاری کارگاه‌ها و کلاس‌های آموزشی برای باغداران در زمینه راه‌های مبارزه با آفت مگس میوه مدیترانه‌ای در دستور کار قرار گرفت.

سعیدیان با اشاره به مبارزه با آفات و امراض نباتی و علف‌های هرز در سطح 16 هزار و 770 هکتار گفت: در 9 ماهه امسال مبارزه با آفت سن گندم در سطح یک هزار و 60 هکتار انجام و مبارزه با آفات عمومی در سطح یک هزار و 585 هکتار پیش‌بینی شد.

وی از ضدعفونی 515 تن از بذر گندم و جو خودمصرفی در شهرستان سردشت خبر داد و اظهار داشت: این کار از طریق توزیع یک هزار و 30 کیلوگرم سم قارچ‌کش و ارائه توصیه‌ها و راهنمایی‌های لازم به کشاورزان برای استفاده صحیح از سموم بر اساس دوز مصرفی صورت گرفت.

سعیدیان با اشاره به پرداخت 185 میلیون ریال یارانه نهال باغات جدید‌الاحداث در این شهرستان گفت: در این رابطه 402 اصله نهال گردوی کشت بافتی، 634 اصله نهال گردوی پیوندی و پنج هزار و 877 اصله نهال انگور دیم به متقاضیان واجد شرایط پرداخت شد.

وی با بیان اینکه امسال پیامک ترویجی به باغداران و کشاورزان به 20 هزار نفر کشاورز ارسال شده است تصریح کرد: از سوی دیگر در 9 ماهه امسال نشریه مگس میوه مدیترانه‌ای به تعداد هزار نسخه تهیه و تدوین شد.

انتهای پیام/ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.