سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

برگزاری نشست معرفی صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک

نشست معرفی صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک در مشهد برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، معاون مالی و اقتصادی صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک در این نشست گفت: در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و کمک به تأمین مالی صنایع کوچک، تفاهم نامه همکاری بین صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک با بیشتر بانکهای کشور بسته و به امضا رسیده است.

احمدمرادی افزود: صدور ضمانتنامه در این صندوق با توجه به نیاز صاحبان صنایع تا سقف 3 میلیارد تومان صادر ودر آینده ای نزدیک به 5 میلیارد تومان در راستای کمک به صنایع انجام خواهد شد.
   
مرادی ادامه داد :این صندوق آمادگی کامل دارد که با همکاری دستگاه های استانی تمام فعالیت واحدهای صنعتی را شناسایی و در جهت کمک به آنها همانطور که در اساسنامه این صندوق پیش بینی شده در خصوص صدور ضمانتنامه کمک کند و جایی که بانکها و بنگاه های مالی نمی توانند کمک کنند پوشش دهد و واحدهای صنعتی را به یک توسعه پایدار برساند.

معاون مالی و اقتصادی صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک اظهار داشت: ضمانت نامه های که صندوق صادر می کند مانند بانکهاست و هم اکنون 70 درصد وثایق را در مناطق برخوردار و 85 درصد را در مناطق کمتر برخوردار تضمین می کند تا بخش اقتصادی استان رونق داشته باشند.

در ادامه این نشست مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان رضوی گفت: در بحث توسعه روستایی نگاه دولت دقیق و برنامه ریزی شده در حال انجام است و باید کاری کنیم که موثرترین کار را در حوزه روستایی داشته باشیم و از طرح های این صندوق در جهت توسعه بخش صنعت و اشتغال زایی روستاها استفاده کنیم.

وحید قربانی بیان داشت: باید در زمینه صنایع کوچک و خدماتی کار کنیم تا روستاها خودشان به تولید بپردازند و حاشیه نشینی در شهرها بوجود نیاید و در همین خصوص مجلس در حال بررسی کمک به روستاهای سراسر کشور است.

در این نشست همچنین رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی با توجه به حمایت ویژه مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران از صنایع گفت:همانطور که پیش بینی کردیم برنامه های حمایت از صاحبان صنایع استان در حال انجام است و تاکنون 11 میلیارد تومان برای 17 واحد تولیدی و صنعتی ضمانت نامه صادر شده که به صورت مستمر بقیه پرونده ها در حال ارجاع به صندوق است.

مسعود مهدی زاده مقدم تصریح کرد: خدمات این صندوق در حوزه های مختلف سرمایه ثابت و در گردش،توسعه و خرید مواد اولیه و...ضمانتنامه صادر و تضمین می شود.

نشست معرفی صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک با حضور معاون مالی و اقتصادی صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک کشور،مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراها استانداری ونماینده دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری، مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی، نماینده جهاد کشاورزی،کلیه بانکهای طرف قرارداد صندوق، تشکلهای صنعتی و مدیران عامل شرکت های خدماتی شهرکها و نواحی صنعتی برگزار شد.
انتهای پیام// ف ح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.