سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جنگ جهانی هندبال در پاریس؛

کدام تیم قهرمان هندبال جهان می شود؟

مسابقه فینال قهرمانی مردان هندبال جهان امشب میان 2 تیم نروژ و فرانسه برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار حوزه توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، مسابقه فینال قهرمانی هندبال جهان امشب از ساعت 22 به وقت پاریس در ورزشگاه 16 هزار نفری مرکزی این شهر میان 2 تیم فرانسه و نروژ شگفتی ساز یرگزار می شود.

2 تیم پیش از این هم در مرحله مقدماتی رو در روی یکدیگر قرار گرفته بودند که در آن بازی فرانسه توانسته بود با نتیجه 31 بر 28 مقابل نروژ به برتری برسد. 

نروژی ها که شگفتی ساز این رقابت ها بودند با سهمیه اعطایی فدراسیون جهانی هندبال به مسابقات جهانی فرانسه راه یافتند. نروژی ها در گروه نخست بازی ها با تیم های فرانسه، برزیل، روسیه، ژاپن و لهستان همگروه بودند و موفق شدند به عنوان تیم دوم راهی مراحل حذفی شوند. 

آن ها در ادامه هم به شگفتی سازی های خود ادامه دادند و توانستند با غلبه بر تیم های مقدونیه ، مجارستان و کروواسی مدعی به فینال برسند. 

آن ها پیش از این بهترین رتبه ای که کسب کرده بودند عنوان ششمی 1958 آلمان بود و دیگر هیچ گاه نتوانسته بودند به جمع 4 تیم برتر جهان راه یابند. حالا هم نروژی ها با رسیدن به فینال توانسته اند افتخار بزرگی کسب کنند. 

حال با توجه به این موضوع نروژی ها انگیزه های زیادی برای بازی فینال دارند و مطمئنا به راحتی نمی گذارند فرانسه آن ها را شکست دهند. 

فرانسوی ها اما وضعیتی بسیار متفاوت دارند آن ها از بهترین تیم های حال حاضر جهان هستند و تاکنون توانسته اند عناوین زیادی را در سطح جهان کسب کنند. از جمله آن ها کسب 6 عنوان قهرمانی در  مسابقات قهرمانی جهان است. در قسمت زیر به عناوین کسب شده فرانسه در هندبال مردان نگاه می کنیم. 

مسابقات المپیک 

1992   بارسلونا          برنز 

2008   پکن                طلا 

2012   لندن               طلا 

2016   ریودوژانیرو         نقره 

مسابقات قهرمانی جهان 

1993  سوئد           برنز 

1995  ایسلند         طلا 

1997 ژاپن              برنز 

2001 فرانسه          طلا 

2003  تونس           برنز 

2005  پرتقال          طلا 

2009  کرواسی       طلا 

2011 سوئد            طلا 

2015 قطر               طلا   

فرانسوی ها در حالی امشب رو در روی نروژ شگفتی ساز قرار می گیرند که نتوانستند در فینال المپیک موفق باشد. آن ها در تلاشند تا با کسب یک عنوان قهرمانی دیگر رکورد خود در جهان را دست نیافتنی تر کنند. به هر صورت شب گذشته تیم اسلوونی موفق شد با شکست کرواسی عنوان سومی جهان را به دست بیاورد. این اتفاق در حالی رخ داد که تیم کرواسی هم یکی از بهترین های جهان بود. 

همان طور که تاکنون در این جام شگفتی های زیادی از جمله حضور نروژ و اسلوونی در میان 4 تیم پایانی رقم خورده است می توان انتظار اتفاقات عجیب تر را هم داشت. 

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.