سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زابل

ورود آب به شمال سیستان و بلوچستان

بارندگی ها و سیلاب در افغانستان موجب جاری شدن آب به سمت مرز مشترک این کشور با کشورمان در شمال سیستان و بلوچستان شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از زاهدان، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای سیستان و بلوچستان اتابک جعفری افزود: با توجه به بارندگی های چند روز اخیر در افغانستان و جاری شدن روان آب معروف به «دشت مال» هم اینک از طریق رودخانه هیرمند افزون بر 25 متر مکعب آب در ثانیه وارد خاک ایران در شمال سیستان و بلوچستان می شود.

وی ادامه داد: این روان آب از 2 روز پیش به مقدار هشت و نیم مترمکعب بر ثانیه وارد شمال سیستان و بلوچستان در شهرستان زهک شد که از شب گذشته سه برابر (25 متر مکعب) شده است.

وی تصریح کرد: این روان آب هم اینک در رودخانه سیستان و رودخانه مشترک پریان در جریان است و تداوم زیادی ندارد و پیش بینی می شود سیلاب اصلی ناشی از ذوب شدن برف ها در کوههای مرکزی افغانستان حداقل تا 2 ماه دیگر به این منطقه برسد.

وی افزود: با توجه به اینکه مقدار روان آب وارد شده به خاک ایران زیاد نیست نمی توان آن را در چاه نیمه ها ذخیره کرد و فقط به مصارف کشاورزی می رسد.

وی خاطر نشان کرد: علاوه بر اینکه این روان آب در بخش کشاورزی منطقه سیستان مورد استفاده قرار می گیرد بخشی از آن نیز به تالاب بین المللی هامون هدایت می شود .

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.