سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سمنان؛

استان سمنان دارای5 مرکز تحقیقاتی در دانشگاه آزاد اسلامی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان گفت: بیش از 50 درصد از دانشجویان این دانشگاه در مقاطع تحصیلات تکمیلی هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان گزارش از عملکرد این دانشگاه در استان ارائه کرد و گفت:در استان سمنان، 59 دانشگاه، موسسه و واحد آموزشی وجود دارد.
دکتر شاهرخ رنجبر‌بهادری ادامه داد: 95 هزار و 902 دانشجو در حال حاضر در سمنان تحصیل می‌کنند که بالای 25 درصد از آنها از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی هستند یعنی این دانشگاه 24 هزار و 470 دانشجو دارد در حالیکه از ابتدا تاکنون 110 هزار و 37 نفر از دانشگاه آزاد اسلامی فارغ‌التحصیل شده‌اند. 366 هزار و 790 نفر نیز آمار فارغ‌التحصیلان کل واحدهای آموزشی استان سمنان است.
وی درباره دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی هم گفت: بالای 50 درصد از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در مقاطع تحصیلات تکمیلی هستند و دقیق‌تر می‌توان گفت که حدود 12 هزار و 342 دانشجو در تحصیلات تکمیلی مشغول به تحصیل هستند. بنابراین نسبت استاد به دانشجو به صورت همگن‌شده 1 به 26 است.
دکتر شاهرخ رنجبر‌بهادری به اعضای هیات‌علمی تما‌م‌وقت موسسات آموزشی عالی این استان هم اشاره کرد و گفت: در واحدهای آموزش عالی استان سمنان، هزار و 961 نفر عضو هیات علمی تمام‌وقت مشغول فعالیت هستند. همچنین 193 نفر مربی، 426 استادیار، حدود 200 نفر دانشیار و 8 نفر استاد تمام در دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان حضور دارند. از سال 92 تا 95 به ترتیب 12، 11، 19 و 17 نفر به اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی اضافه شده‌اند و پیش‌بینی می‌شود در سال 96تعداد25استاد دیگر هم جذب شوند.
به گفته رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان حدود 4 هزار و 571 مقاله در این استان منتشر شده است که بخش زیادی از آن به دانشگاه آزاد اسلامی اختصاص دارد. رنجبربهادری افزود:ما 5 واحد تحقیقاتی در دانشگاه آزاد اسلامی سمنان ایجاد کرده‌ایم و اقدامات بسیار مهمی را درباره طرح‌های ماندگار، شفا، فرهنگی و ... انجام داده‌ایم. ما همچنین درآمدهای غیر‌شهریه‌ای نسبتا خوبی از طریق مراکز دانش‌بنیان و ... به دست آورده‌ایم و فکر می‌کنیم که در سال آینده وضعیت خوبی نسبت به امسال و سال‌های گذشته داشته باشیم.
انتهای پیا/ی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.