سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیرجند؛

فعالیت 23 مرغداری تولید مرغ بدون آنتی‌بیوتیک

23 مرغداری تولید مرغ بدون آنتی‌بیوتیک در استان فعال است که دارای وضعیت مطلوبی است.

عباس نیک‌پورکارشناس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی استان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛گفت: با بیان اینکه در حال حاضر تولید مرغ بدون آنتی‌بیوتیک در استان وضعیت خوبی دارد و چرخه نظارت کامل است،گفت:دامپزشکی بر تولید بوقلمون و شترمرغ نیز نظارت دارد.

وی افزود:پس از لیبل‌گذاری و بسته‌بندی خوب بهداشتی،استقبال از عرضه این فرآورده‌ها در داخل و خارج استان افزایش یافته و عرضه گوشت شتر مرغ با کمبود مواجه است.

عباس نیک پور گفت:پس از لیبل‌گذاری،بسته‌بندی مناسب و تولید بهداشتی گوشت بلدرچین و تخم آن،عرضه و فروش با استقبال مواجه و موجب اشتغال‌زایی شده است.

کارشناس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی استان افزود: تولیدکنندگان تخم‌مرغ ملزم به درج تاریخ تولید و انقضا هستند و مصرف‌کنندگان، در صورت عدم وجود این مشخصات، از خرید محصول خودداری کنند.

وی گفت:شیر و فرآورده‌های خام لبنی از دیگر محصولات مشمول نظارت‌های بهداشتی این اداره تا زمان تحویل به کارخانه هستند و پس از آن دانشگاه علوم پزشکی مسئول نظارت آن است.

نیک پور کارخانه‌های تولید خوراک دام و طیور را از دیگر نقاط نظارتی این اداره عنوان کرد و افزود: این کارخانه‌ها از مرحله ورود مواد اولیه تحت نظارت هستند و آزمایش‌های متفاوتی روی این مواد برای اطمینان از صحت آن‌ها و عدم وجود آلودگی انجام و پس از آن اجازه ترخیص کالا صادر می‌شود.

کارشناس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی استان اظهار کرد:میزان مکمل‌ها، ویتامین‌ها و مواد افزودنی، لیبل‌گذاری، نشان‌گذاری،حمل‌ونقل و استاندارد سازی مورد نظر و تأکید دامپزشکی است.

انتهای پیام/غ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.