سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جمشید؛ روایتی مصور از شاهنامه

مراسم رونمایی از رمان مصور «جمشید» با حضور هنرمندان حوزه انیمیشن و گرافیک و عوامل اثر در شهركتاب فرشته برگزار شد.  

به گزارش حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی شهر کتاب فرشته؛ مراسم رونمایی از رمان مصور «جمشید » با حضور هنرمندان حوزه انیمیشن و گرافیک و عوامل اثر در شهركتاب فرشته برگزار شد. 
 
«جمشید» نخستین رمان مصور استودیو هورخش است که داستان آغازین روزهای پادشاهی جمشید شاه را روایت می­ کند و در حقیقت پیش درآمدی­ است بر انیمیشن سینمایی «آخرین داستان» ساخته اشکان رهگذر. این داستان با برداشتی آزاد از شاهنامه به روایت شروع دوران پادشاهی این پادشاه اسطوره­ ای می­ پردازد. گفتنی است ویراستِ متن این رمان مصور به قلم محمد چرمشیر است. هم­چنین فائزه سپهرصادقیان، به عنوان سرپرست تصویرگران در کنار شیوا گل­ محمدی و داود دیبا تصویرگری این کتاب مصور را به انجام رسانده­ اند.
 
در این مراسم که هنرمندانی چون کریستف رضاعی، استاد مهین جواهریان، علیرضا گلپایگانی، هرمز حقیقی، سعید ترخانی، هدی اثنی­ عشری و امید حق شناس میهمان آن بودند؛ تویسرکانی از مترجمان حوزه کودکان و نوجوان و ادبیات ژانری آغاز گفت: خود تجربه بسیاری در زمینه پژوهش و ترجمه آثار علمی ـ تخیلی دارد و این کتاب مصور را اثری دانست که به عنوان کاری در حوزه کمیک از تماشایش لذت می ­برد. 


انتهای پیام/


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.