سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سمنان؛

ایجاد مراکز خدمات پرستاری مراقبت در منزل

قریب به 1400 مرکز خدمات پرستاری مراقبت در منزل از ابتدای امسال به دانشگاههای علوم پزشکی استان سمنان ابلاغ شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛  معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت : آیین نامه مراقبت در منزل از ابتدای امسال به دانشگاههای علوم پزشکی ابلاغ شده و در حال حاضر در شورای عالی بیمه مراحل نهایی تعرفه گذاری را طی می کند.

محمد میرزا بیگی  افزود:  ایجاد مراکز مراقبت در منزل ظرفیت جدیدی در بخش خصوصی برای اشتغال پرستاران و نیز ارائه خدمات حرفه ای و تخصصی پرستاری به شهروندان است.

وی ، افزایش جمعیت سالمند و نیز شیوع بیماریهای غیر واگیر را مهمترین اهداف اجرای این طرح عنوان کرد و گفت: به ازای هر 50 هزار نفر حمعیت در کشور یک مرکز مراقبت در منزل ایجاد می شود.

میرزا بیگی اظهارداشت: اجرای کامل طرح مراقب در منزل تا دو ماه آینده نهایی و چگونگی ارائه خدمات این مراکز به مردم اطلاع رسانی می شود.

معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از اعطای سالانه 10 هزار پروانه صلاحیت حرفه ای به پرستاران کشور خبر داد و تصریح کرد: سال آینده نیز 10 هزار پرستار دیگر این پروانه را دریافت خواهند کرد.

وی از بازآموزی به عنوان مهمترین شاخص در اعطای این پروانه به پرستاران نام برد و افزود: براساس قوانین مربوط به این حوزه از این پس تنها پرستارانی که این پروانه را اخذ کرده باشند می تواند در چارچوب این حرفه و تحت عنوان پرستار در جامعه فعالیت کنند.

انتهای پیام/ م
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
مجتبی
۰۱:۲۵ ۲۶ فروردين ۱۳۹۷
من به رشته پرستاری علاقه مندم والان دارم فوق دیپلم گرافیک میخونم اگه میشه یه راهنمایی کنید اگر بشود مراکزی که پروانه پرستاری اعطا می کنند را معرفی کنید خواهشا جواب بدید ازیاسوج ممنون