سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

بیش از 30 درصد تماس‌ها با سامانه 197 برای راهنمایی و مشاوره بوده است

در 10 ماهه امسال 85 هزار و 878 نفر با سامانه 197 تماس گرفتند که 33 درصداین تماسها نیز دریافت مشاوره و راهنمایی بود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رئیس بازرسی نیروی انتظامی استان اصفهان  اظهار کرد: در 10 ماهه امسال تعداد 85 هزار و 878 نفر با سامانه 197 تماس گرفتند که از این تعداد 10 درصد درخواست تشویق برای مأموران، 9 درصد تقدیر از عملکرد پلیس استان، 18 درصد پیشنهاد، 24 درصد ارائه گزارش در خصوص جرائم، 6 درصد انتقاد و 33 درصد نیز دریافت مشاوره و راهنمایی بود.

رحمت اله کرباسیون با بیان اینکه در 10 ماهه سال جاری تعداد 5 هزار و 286 نفر در مرکز استان و شهرستان‌ها با مسؤولان انتظامی به صورت مستقیم و چهره به چهره ملاقات کردند، افزود: تعداد ملاقات حضوری در مرکز استان 20 درصد و در شهرستان‌ها 43 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته که نشان می‌دهد اعتماد مردم به سامانه 197 پلیس روز به روز در حال افزایش است.

رئیس بازرسی نیروی انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه رسیدگی به مشکلات مردم در این سامانه به‌ روز و در سریع‌ترین زمان ممکن انجام می‌شود، گفت: بیش از 90 درصد درخواست‌ها، مطالبات و نظرات در همان روز مراجعه مردم به مبادی مربوطه ارجاع و پیگیری‌ها انجام و ظرف یک هفته نتیجه از طریق تماس یا پیامک به اطلاع مراجعان و یا تماس‌گیرندگان اطلاع داده می‌شود.

کرباسیون جلسات ملاقات مستقیم مردم با مسؤولان انتظامی را بهترین فرصت برای اطلاع از دیدگاه و نظر مردم و نوعی ارتباط دوسویه بین مردم و پلیس دانست و اذعان کرد: بیشتر دیدگاه‌ها و نظرات ارائه شده در این جلسات در تصمیم‌گیری‌های مسؤولان انتظامی جهت ارتقای کیفیت مأموریت‌های فرماندهی انتظامی استان کمک بسیار زیادی کرده که نشانه‌ای از مشارکت بالای مردم اصفهان در نظم و امنیت استان خود است.

وی ادامه داد: دفتر نظارت همگانی بازرسی فرماندهی انتظامی استان اصفهان در مرکز استان و فرماندهی انتظامی تمامی شهرستان‌ها در دو نوبت صبح و بعد از ظهر به صورت حضوری و پس‌ از آن نیز به‌ صورت تلفنی آماده پاسخگویی به تماس‌های مردمی است و از هرگونه انتقاد، پیشنهاد و نظر و درخواستی برای ارتقای نظم و امنیت استان استقبال می‌کند.

رئیس بازرسی نیروی انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه 30 تا 40 درصد تماس‌های گرفته‌ شده با سامانه 197 مربوط به سایر دستگاه‌ها بوده است، خاطرنشان کرد: اپراتوران سامانه 197 به تماس‌هایی که مرتبط با مأموریت‌های پلیس هم نباشد پاسخگو بوده و با آرامش و سعه‌ صدر مشاوره و راهنمایی لازم را به تماس‌گیرندگان ارائه می‌کنند و در صورت لزوم درخواست‌ها و مطالبات مردمی را به دستگاه‌های مربوطه ارجاع می‌دهند.

کرباسیون در عین‌ حال از کاهش 33 درصدی تماس‌های غیر مرتبط با سامانه 197 در 10 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: ارائه فرهنگ‌سازی لازم توسط رسانه‌ها و آشنایی بیشتر مردم با وظایف و عملکرد این سامانه را می‌توان از جمله دلایل کاهش تماس‌های بی‌مورد و غیر مرتبط با این سامانه دانست.

وی افزود: در راستای اجرای تدابیر فرمانده نیروی انتظامی و با هدف رضایتمندی بیشتر مردم، رسیدگی فوری به درخواست‌ها و مشکلات شهروندان و جلب اعتماد مردم و صیانت از کارکنان و صحت عمل آنان در انجام وظایفشان، مرکز فوریت‌های 197 در این فرماندهی راه‌اندازی شد.

رئیس بازرسی نیروی انتظامی استان اصفهان در پایان عنوان کرد: این مرکز از ساعت 7 صبح تا ساعت 24 شب به‌ صورت ویژه آماده دریافت هرگونه اخبار و گزارش مردمی بوده و کارشناسان پلیس به‌ صورت زنده پاسخگوی تماس‌های مردم خواهند بود.



انتهای پیام/م

برچسب ها: سامانه 197 ، تماس ، مشاوره
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.