سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نقش‌ رسانه‌ها در همدلی دو ملت افغانستان و ایران

ششمین همایش فرهنگی «روایت همدلی» با هدف افزایش پیوندهای فرهنگی میان دو ملت افغانستان و ایران با حضور اهل فرهنگ، هنر و ادبیات دو كشور، دهم بهمن 1395 در تهران برگزار می‌شود.

به گزارش گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان پایگاه خبری حوزه هنری، ششمین همایش فرهنگی «روایت همدلی» با هدف افزایش پیوندهای فرهنگی میان دو ملت افغانستان و ایران با حضور اهل فرهنگ، هنر و ادبیات دو كشور، دهم بهمن 1395 در تهران برگزار می‌شود.

محمدسرور رجایی، دبیر همایش «روایت همدلی» با اعلام این خبر گفت: همایش «روایت همدلی» برنامه‌ای فرهنگی است كه خانه ادبیات افغانستان آن را با هدف بررسی روش‌های افزایش همكاری‌ها و هم‌دلی‌های فرهنگی میان دو ملت هم‌زبانِ افغانستان و ایران، برانگیختن توجه مراكز فرهنگی و اجتماعی ایرانی به مشكلات فرهنگی و اجتماعی مهاجران افغانستان و یافتن راه حل‌های آن به صورت دوسالانه برگزار می‌كند. ششمین دوره از این همایش نیز به موضوع «نقش‌ رسانه‌ها در همدلی دو ملت افغانستان و ایران» اختصاص دارد كه كارشناسان افغانستانی و ایرانی مانند محمدسرور مولایی، شوكت‌علی محمدی، مجتبی نوروزی و روح‌الله قاسمیان آن را در میزگرد كارشناسی بررسی می‌كنند.
 
معاون خانه ادبیات افغانستان درباره دیگر برنامه‌های این همایش گفت: قصد داریم در این دوره، از تلاش‌های فرهنگی و اجتماعی استادان علی رواقی و حسن انوشه و بانو فاطمه اشرفی در عرصه فرهنگ و اجتماع افغانستان قدردانی كنیم. در كنار آن، شاعران افغانستان و ایران درباره همدلی و هم‌زبانی شعر می‌خوانند و موسیقی افغانستانی نیز اجرا می‌شود.
 
خانه ادبیات افغانستان ششمین همایش «روایت همدلی» را با همكاری حوزه هنری، بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان، پخش كتاب و محصولات فرهنگی دمیرچی و مؤسسه فرهنگی و هنری بوی انار سرخ برگزار می‌كند. این همایش از ساعت 14 روز یك‌شنبه، 10 بهمن (دلو) 1395 در سالن سوره حوزه هنری تهران واقع در تقاطع خیابان سمیه و حافظ، روبه‌روی دانشگاه امیركبیر آغاز می‌شود و شركت برای همه علاقه‌مندان به فرهنگ مشترك افغانستان و ایران آزاد است.


انتهای پیام/


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.