سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایلام؛

تأکید استاندار ایلام بر رفع مشکلات واحدهای تولیدی به منظور توسعه صادرات غیر نفتی

استاندار ایلام با تأکید بر رفع مشکلات واحدهای تولیدی، گفت: فعالیت واحدهای تولیدی حرکت ارزشمندی برای ایجاد اشتغال پایدار و توسعه صادرات غیرنفتی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام، محمدرضا مروارید در نشست توسعه و رونق بخشی به صادرات غیر نفتی استان اظهار کرد: در حوزه اقتصادی باید با حمایت از واحدهای صنعتی و رفع مشکلات آنها از فرصت های ایجاد شده حداکثر استفاده را کرده و از منابع، سرمایه گذاری ها و امکانات موجود در جهت رونق اقتصادی و توسعه صادرات بهره ببریم.

وی افزود: راه اندازی کارخانه های راکد در مناطق مختلف استان، اقتصاد مقاومتی را عملی می کند و با رفع مشکلات و حمایت صنعتگران و تولید کنندگان این استان به اقتصاد مقاومتی دست پیدا می کنیم.

مروارید یادآور شد: ستاد تسهیل اقتصاد مقاومتی برای فعال کردن واحدهای راکد به طوری جدی پای کار است و باید با رفع مشکلاتی از قبیل تامین مواد اولیه تولیدی های کوچک و بزرگ راه را برای ورود واحدهای صنعتی به بازارهای عرضه باز کنیم.

استاندار ایلام با بیان اینکه با مشارکت جمعی می توان زمینه توسعه صادرات را فراهم کرد، گفت: توسعه و راه اندازی کارخانه ها و طرح های صنعتی علاوه بر افزایش تولید داخلی زمینه اشتغال پایدار را فراهم می کند.

به گفته وی، لازمه این کار فراهم کردن امکانات زیرساختی و حمایت از آنها، موانع و مشکلات سر راه تولید را بر می دارد چون که این واحدها علاوه بر تولید و صادرات باعث اشتغالزایی نیز می شوند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام نیز در این نشست گفت: تاکنون 30 جلسه اصلی و فرعی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید برگزار شده که 413 مصوبه در حوزه بانکی اعم از پرداخت یا تعیین تکلیف تسهیلات، تامین مواد اولیه معافیت و تخفیف مالیاتی امور کارگری و زیربنایی، تامین سوخت و سایر موارد است.

یاراله نصیری اظهار کرد: 239 طرح و واحد صنعتی و کشاورزی به مبلغ یک میلیارد و 530 میلیون ریال پس از تأیید در کمیته بررسی به کارگروه استانی ارجاع و 175 فقره از آنها به مبلغ یک هزار و 320 میلیارد ریال به بانک های عامل معرفی شده اند.

وی با بیان اینکه 86 طرح و واحد تولیدی بیش از 80 میلیارد ریال تسهیلات دریافت کرده اند، افزود: 30 فقره از این طرح ها با بیش از 20 میلیارد ریال در بخش صنعت و 56 فقره با بیش از 60 میلیارد ریال در بخش کشاورزی و یک هزار و 570 میلیارد ریال نیز خارج از طرح رونق پرداخت شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام یادآور شد: 43 پرونده به مبلغ 210 میلیارد ریال نیز برای بررسی و پرداخت تسهیلات در سیستم بانکی استان در دست بررسی است.

وی گفت: بیشترین پرداختی تسهیلات به واحدهای تولیدی استان مربوط به بانک کشاورزی به مبلغ 330 میلیارد ریال است، 60 میلیارد ریال مربوط به بانک تجارت، 40 میلیارد ریال بانک ملی و 70 میلیارد ریال نیز مربوط به بانک صادرات است.

نصیری یکی از مشکلات این بخش را قفل شدن سیستم برخی بانک ها برای پرونده هایی که تکمیل شده اند دانست و ادامه داد: مشکل دیگر در این زمینه پای کار آمدن قضات و تغییر نگاه آنها به فعالیت واحدهای صنعتی و همکاری آنها با صاحبان صنایع است.

به گفته وی، مسئولان در تلاش هستند از همه‌ ظرفیت‌های داخلی کشور استفاده کرده و با حمایت از واحدهای تولیدی و رونق دوباره آنها، زمینه را برای تولید با کیفیت و استاندارد به منظور صادرات کالاها را فراهم کنند.

در این نشست صاحبان واحدهای تولیدی و صنعتی استان ایلام نیز به تشریح مسایل و مشکلات خود پرداخته و از مسئولان استان خواستند با رفع این مشکلات آنها را عرصه کار و تولید یاری کنند.
 
 
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.