سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل؛

کاهش 10 درصدی طلاق توافقی در استان اردبیل

استاندار اردبیل گفت: طلاق توافقی طبق آمار رئیس کل دادگستری اردبیل در سال جاری ۱۰ درصد کاهش نسبت به سال قبل را نشان می دهد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازاردبیل، مجید خدابخش، در جلسه ستاد مدیریت و ساماندهی آسیب های اجتماعی استان اردبیل افزود: برنامه ابلاغی شورای اجتماعی وزارت کشور جامعیت بسیاری از برنامه های کاهش آسیب های اجتماعی را بر اساس اولویت های کارشناسی به دستگاه های اجرایی استان ابلاغ کرده اند.

وی با اشاره به اینکه موضوع های مورد بررسی بر اساس کارهای کارشناسی انجام گرفته است، تصریح کرد: دستگاه های اجرایی دخیل در این برنامه نیز باید بر اساس اولویت های کاری برآوردهای پژوهشی و کارشناسی حوزه های خود را در اختیار سایر دستگاه های قرار دهند تا این برنامه ها با انسجام بیشتری در استان اجرایی شود.

استاندار اردبیل با اعلام این مطلب که استفاده از اساتید کشوری برای ارائه راهکار و مشاوره برای جامعه هدف از دیگر اولویت های دستگاه های مجری طرح باشد، اظهار داشت: تشکل های مردم نهاد و جوانان نیز می توانند در این برنامه های کاهش آسیب های اجتماعی نقش اثربخشی داشته باشند.

خدابخش با تاکید بر اینکه طبق آمار رئیس کل دادگستری اردبیل طلاق توافقی در سال جاری 10 درصد کاهش نسبت به سال قبل را نشان می دهد، افزود: این آمار نشان می دهد که برنامه های اجرایی در خصوص کاهش آسیب های اجتماعی به ویژه موضوع طلاق تاثیر مثبتی دارد.

وی با بیان این مطلب که 21 درصد پرونده های واره به دادگستری در خصوص موضوع طلاق در سال جاری کاهش داشته است، ادامه داد: اثربخشی برنامه های اگر افزایش چشمگیر شود باید برنامه ریزی های کلان در استان با همکاری دستگاه های اجرایی متعدد پیگیری شود تا شاهد کاهش آسیب های اجتماعی در استان باشیم.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.