سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بوشهر:

کشف بیش از دو هزار میلیارد ریال کالاهای قاچاق

فرمانده دریابانی استان بوشهر گفت: ارزش کالاهای قاچاق کشف شده در 10 ماه گذشته در این استان دو هزار و 602 میلیارد و 269 میلیون ریال است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سردار قلندر لشکری روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این میزان کشف کالا نسبت به مدت مشابه سال گذشته 205 درصد افزایش نشان می دهد.

وی اضافه کرد: فرماندهی دریابانی استان بوشهر در این مدت 108 فروند شناورو 35 دستگاه وسیله نقلیه مربوط به شبکه های قاچاق کشف و توقیف و 354نفر متهم را دستگیر و به مقام های قضایی تحویل داده است.

لشکری اظهار کرد: مهمترین کالاهای کشف شده شامل لوازم برقی، تجهیزات پزشکی، تبلت و گوشی تلفن‌همراه، لوازم آرایشی و بهداشتی، مواد خوراکی، قطعات یدکی خودرو و ابزارهای صنعتی است.

فرمانده دریابانی استان بوشهر گفت: در این مدت 164 مورد از کالاهای کشف شده بصورت سازمان یافته، کلان و حرفه‌ای قاچاق می شده است.

وی با اشاره به فعالیت شبانه روزی دریابانی استان بوشهر برای امنیت مرزها و جلوگیری از قاچاق اظهار کرد: در 10 ماه امسال 12 هزار و 743 گشت دریایی در آبهای استان بوشهر انجام و به سه هزار و 360 شناور نیز تذکر داده شده است.

لشکری با بیان اینکه 15 قلم کالا مشمول کالای ملوانی می ‌شود تاکید کرد: قاچاقچیان با ترفندهای گوناگون قصد ترخیص کالای غیر مجاز و قاچاق خود را دارند که با هوشیاری دریابانی با آنها برخورد می شود.

وی در باره تجاوز شناورهای خارجی به آبهای استان بوشهر اظهار کرد: در این مدت چهار شناور خارجی به آبهای استان تجاوز کردند که این شناورها توقیف و در این ارتباط 23 اتباع خارجی خدمه این شناورها بازداشت شدند که اکنون تعدادی از آنها آزاد و تعدادی نیز در حال انجام مراحل قضایی هستند.

لشکری اظهار کرد: استان بوشهر دارای هشت هزار و 700کیلومتر مرز است که از این میزان دو هزار و 800 کیلومتر آبی است و با هوشیاری مرزبانی با وجود همه ناامنی های موجود در کشورهای همسایه ولی این مرزها از امنیت قابل توجهی برخوردار هستند و همه تاجران، صیادان و سایر شناورها با امنیت و آرامش اقدام به فعالیت می کنند.

وی بیان کرد: مرزبانی استان بوشهر با استفاده از امکانات به روز الکترونیکی و اپتیکی و شناورهایی در کلاسهای مختلف تمام تلاش خود را برای ایجاد مرزهایی امن انجام داده و تاکنون نیز موفق عمل کرده است.

لشکری تاکید کرد: مبارزه با جرائم قاچاق با توجه به شعار سال و ایجاد امنیت از سیاستها و اولویت های کاری فرماندهی مرزبانی استان بوشهر است.

انتهای پیام/ ث
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.