سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بجنورد؛

افزایش درآمدهای گمرک خراسان شمالی

با راه اندازی سامانه جامع گمرک در دو واحد تولیدی استان درآمد های گمرک خراسان شمالی به 8 میلیارد و پانصد هزار تومان رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، جواد جعفری، مدیر گمرک خراسان شمالی در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: در 10ماهه امسال میزان صادرات استان 54 میلیون و 300 هزار دلار بوده که نسبت به سال قبل 10 درصد کاهش داشته ایم.

جواد جعفری علت کاهش صادرات امسال را توقف فعالیت دو ماهه پتروشیمی استان و همچنین مصرف تمام پودر آلومینیوم تولیدی امسال در استان عنوان کرد .

جعفری با اشاره به اینکه اکثر واردات استان مواد اولیه واحدهای تولیدی و ماشین آلات خطوط مرزی بوده است گفت :میزان واردات در ده ماهه امسال 8 هزار و 400 تن است که ارزش دلاری این میزان واردات 14 میلیون و 700 هزار دلار است و نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش 35 درصدی دارد.

وی با اشاره به سیاست های گمرک استان برای استقرار سامانه جامع گمرک گفت: امسال این سامانه در پتروشیمی بجنورد و فولاد اسفراین راه اندازی شده و در نظر داریم در غرب و شرق استان نیز این سامانه راه اندازی شود تا تمام واحدهای تولیدی در این مناطق بتوانند از خدمات گمرکی استفاده کنند.

وی گفت: اگر منطقه ویژه برای گمرک در استان راه اندازی شود واحد های تولیدی می توانند با استقرار در این منطقه از معافیت های مالی و مزایای دیگر آن بهره مند شوند.

گفتنی است:انتظار می رود تا پایان سال 95 سامانه جامع گمرک در آلومینیوم جاجرم راه اندازی شود.

انتهای پیام/ط

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.