سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همدان؛

تدوین دانشنامه تاریخی شهرسازی ایران

معاون پژوهشی بنیاد ایران‌شناسی از انتشار مجله باستان‌شناسی ایران فرهنگی و تدوین دانشنامه تاریخی شهرسازی ایران خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ محمد بهرام‌زاده در مراسم افتتاحیه کنگره تاریخ معماری و شهرسازی استان همدان اظهار داشت: به زودی مجله باستان‌شناسی ایران فرهنگی منتشر و دانشنامه تاریخی شهرسازی ایران تدوین می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بنیاد ایران‌شناسی مصمم به احراز جایگاه شایسته معماری و شهرسازی ایرانی ـ اسلامی است، افزود: توجه به جامعه علمی دانشگاه برای پرداختن به این مسئله، موضوعی بوده که مورد توجه قرار نگرفته و ما همواره نتوانسته‌ایم به جایگاه واقعی دست پیدا کنیم.

بهرام زاده تصریح کرد: معماری و شهرسازی دارای جایگاه شایسته است و همین امر سبب شده است تا ماموریت خطیری مبنی بر اشاعه فرهنگ ایرانی و اعتلای ایران بر عهده ما باشد که بخشی در حوزه شهرسازی و معماری متمرکز می‌شود.

وی تصریح کرد: توجه به معماری و شهرسازی، نیازمند تلاش بیشتری است، باید تلاش کرد تا این فرهنگ بتواند جایگاه واقعی خود را پیدا کند چراکه تاریخ، فرهنگ و معماری و شهرسازی در صورت بی‌توجهی در معرض تهدید قرار می‌گیرد.

 کنگره تاریخ معماری و شهرسازی استان همدان با حضور مدیران وزارت راه و شهرسازی و استان همدان در دانشکده هنر و معماری دانشگاه بوعلی سینا صبح امروز افتتاح شد و تا فردا ادامه دارد.

انتهای پیام/ ش


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.