سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همدان؛

صادرات بیش از 100 میلیون دلار کالا از استان

مدیرکل گمرک استان همدان گفت: از ابتدای سال تا پایان دی ماه امسال 106 میلیون دلار کالا صادر شده که نشان می‌دهد 70 درصد از هدف‌گذاری صادرات استان همدان محقق شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ جمال خشوعی اظهار داشت: گمرک ایران امسال برای گمرکات کشور هدف‌گذاری‌هایی داشته است که براساس آن از گمرک استان همدان باید 168 میلیون دلار کالا صادر شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 83 صادرکننده در استان همدان فعالیت می‌کنند بیان کرد: در سنوات قبل تعداد صادرکنندگان فعال همدان 40 نفر بوده است که با افزایش آنها به 83 نفر در سال 95 روبه‌رو هستیم ولی از این تعداد 75 نفر فعال هستند.

مدیرکل گمرک استان همدان با بیان اینکه پنجره واحد گمرکی در راستای تسهیل امور صادراتی در گمرک همدان راه‌اندازی شده است، عنوان کرد: برای توسعه صادرات غیرنفتی تنها چند دستگاه متولی نبوده و تمامی دستگاه‌ها باید در این راستا گام بردارند.

وی تصریح کرد: گمرک همدان امسال برنامه‌ریزی دقیقی برای افزایش میزان صادرات داشته ولی مشکلاتی که برای صادرات سیمان ایجاد شده سبب ایجاد اخلال در این برنامه‌ریزی و رسیدن به هدف شده است، مشکلاتی همچون جلوگیری از صادرات سیمان و بالا بردن تعرفه‌ها سبب کاهش صادرات همدان نیز شده است.

خشوعی اظهار داشت: گمرک استان همدان در سال 94 و نیمه نخست امسال اقدام به اجرای سامانه جامع امور گمرکی کرده و به طور کامل در این راستا به تجار و بازرگانان خدمت ارائه می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه اجرای دور اظهاری و دریافت الکترونیکی مجوزهای لازم از سازمان‌های متولی از ابتکارات گمرک همدان برای تسهیل فرآیند صادرات کالا بوده است افزود: صدور پروانه الکترونیکی و حذف کاغذ برگ سبز، ارتباط الکترونیکی با 11 سازمان همجوار، ارائه خدمات در خارج ساعات اداری و روزهای تعطیل و ارزیابی کالاهای صادراتی در محل کارخانه یا انبار کالا از اقداماتی است که توسط گمرک همدان انجام می‌شود.

خشوعی از ارسال کالای صادراتی صادرکنندگان خوشنام بدون بررسی فیزیکی خبر داد و گفت: راه‌اندازی گیشه بانک ملی در محل گمرک، حمل یکسره ماشین آلات خطوط تولید و ایجاد انبارهای اختصاصی برای مواد اولیه از جمله اقدامات برای تسهیل روند صادرات بوده که سبب رضایت صادرکنندگان نیز شده است.

انتهای پیام/ ش


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.