سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

درپی بارش ها،

نجات 9 نفر گرفتار در سیل پس از 15 ساعت

فرماندار کنارک گفت: 9 نفر گرفتار در سیلاب در محدوده زمین های بالادست سد کهیر پس از 15 ساعت، شب گذشته نجات یافتند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از زاهدان،بیژن بختیار اظهار داشت: سه نفر از این افراد در زمین های کشاورزی محدوده بالادست سد کهیر و 6 نفر دیگر نیز در سد کهیر در جناح زینچه از صبح روز گذشته به دلیل سیلاب در محاصره آب قرار گرفتند. 

وی افزود: بالگرد هلال احمر در چهار مرحله و بالگرد نیروی دریایی در یک مرحله برای نجات این افراد به محل اعزام شدند اما به دلیل بارندگی شدید و نامساعد بودن شرایط جوی نتوانستند محل دقیق آنان را پیدا کنند و بازگشتند. 

وی ادامه داد: با توجه به موفق نبودن عملیات امداد و نجات بالگردها، یک قایق توسط مردم محلی و یک قایق نیروی دریایی همراه با غواص و امکانات امداد و نجات به محل اعزام و موفق شدند این افراد گرفتار در سیلاب را پس از 15 ساعت شب گذشته نجات دهند. 

فرماندار کنارک گفت: هم اکنون کارکنان شهرداری کنارک در حال تخلیه آب از منازل مردم هستند اما با توجه به محدودیت امکانات به تنهایی نمی توانند به اقدامات خود ادامه دهند. 

بختیار افزود: مدیرکل مدیریت بحران استان قول هایی در خصوص ارائه امکانات به شهرداری برای سرعت بخشیدن به ساماندهی وضعیت زندگی مردم گرفتار سیلاب در شهر کنارک داد. 

وی اظهار داشت: بر اثر بارندگی های چند روز گذشته به راه های اصلی و روستایی، باغ ها و مزارع کشاورزی، خطوط انتقال آب، برق و سایر تاسیسات زیربنایی شهرستان کنارک خسارت وارد شده که برآورد آن بعد از فروکش کردن آب امکان پذیر است. 

بر اثر بارندگی های چند روز اخیر در جنوب سیستان و بلوچستان خسارات مختلفی به تاسیسات زیربنایی شهرها و جاده های جنوبی استان وارد شده که هنوز برآورد دقیقی از میزان آن انجام نشده است. 

انتهای پیام/ع
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.