سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز؛

تبریز وارد رقابت با شهرهای بین المللی شده است

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی گفت: تبریز وارد رقابت با شهرهای بین المللی شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛آبدار در مراسم رونمایی از سامانه تبریز 2018، آماده شدن تبریز به عنوان شهر گردشگری 2018 کشورهای اسلامی را مرهون تلاش های مسئولان شهرداری تبریز و اقدامات آنان دانست و افزود: عملکرد شهرداری در این مقطع قابل تحسین است.
وی با اشاره به حضور وزرای گردشگری و نیز 32گروه آسیایی در تبریز اظهار کرد: تبریز وارد رقابت با کشورهای بزرگ آسیایی و بین المللی شده است.
آبدار با اشاره به جهان شهر شدن تبریز، مشارکت مردم و سازمان های مردم نهاد برای آماده شدن هر چه بهتر تبریز برای 2018 را خواستار شد و گفت: 70درصد تحقق برنامه ها برای 2018 موضوع فرهنگی و اجتماعی است که در این راستا 630 تشکل مردم نهاد را برای مشارکت پای کار می آوریم.
به گفته مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی 15هتل سه و چهار ستاره و هتل آپارتمان هم اکنون در تبریز در حال ساخت است.
دبیر ستاد تبریز 2018 شهرداری تبریز نیز در این مراسم از تشکیل و آغاز بکار این دبیرخانه از اردیبهشت سال جاری خبر داد و گفت: بیش از 300 برنامه در دو شاخه زیر ساخت ها و مباحث فرهنگی و اجتماعی در قالب نگاه ملی اجرا می شود.
جواد شریف نژاد از ارسال 300 ایده به دبیرخانه به منظور برگزاری بهتر برنامه تبریز 2018 خبر داد و افزود: برای معرفی تبریز بیش از 50 جشنواره ملی و بین المللی در تبریز اجرا می شود.
در این مراسم از سامانه تبریز 2018 که با مشارکت همراه اول انجام می شود، رونمایی شد.
طبق قوانین سازمان OIC (سازمان کنفرانس اسلامی) هر شهری تلاش بیشتری در راستای شناساندن فرهنگ اسلامی به جهانیان داشته باشد، عنوان پایتخت گردشگری شهرهای اسلامی را به خود اختصاص می دهد.
براساس اعلام دبیرخانه سازمان کنفرانس اسلامی، تبریز پس از مدینه که در سال 2017 به این عنوان انتخاب شده، در سال آتی این عنوان را به خود اختصاص داده است .
تبریز در سال 2013، 680هزار نفر گردشگران خارجی و سه میلیون گردشگر داخلی را جذب کرده است.


انتهای پیام/ش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.