سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روزنامه چینی: جنگ تجاری میان پکن و واشنگتن، نبردی باخت-باخت است

روزنامه دولتی چین در واکنش به اظهارات رئیس جمهور جدید آمریکا درباره روابط بازرگانی دو کشور، در خصوص بروز جنگ تجاری میان پکن و واشنگتن هشدار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، روزنامه دولتی «خلق» چاپ پکن امروز چهارشنبه در واکنش به نگرانی‌ها درباره سیاست‌های حمایت‌گرایانه و ضدچینی دونالد ترامپ، رئیس جمهور جدید آمریکا، نوشت جنگ تجاری میان چین و آمریکا به هر دو کشور لطمه می زند و نبردی باخت-باخت خواهد بود. 

 این روزنامه در سرمقاله امروز خود در این باره نوشت: «اگر میان چین و آمریکا جنگ تجاری در بگیرد، بر هر دو کشور تاثیرات منفی بر جا خواهد گذارد. در نهایت هیچیک از دو طرف برنده از میدان خارج نخواهد شد ،‌دیگر کشورها نیز از این جنگ تجاری آسیب خواهند دید و ابعاد این آسیب بدون آن که به نفع چین یا آمریکا تمام شود ، فراگیر خواهد شد.»

به نوشته این روزنامه، از آنجایی که هر دو کشور آمریکا و چین، بازیگران اصلی در عرصه زنجیره عرضه و زنجیره‌های ارزش‌گذاری به شمار می روند، کشورهای متعددی به شدت تحت تاثیر این جنگ تجاری قرار خواهند گرفت.  

ژانگ جیانپینگ، رئیس مرکز مطالعات همکاری‌های منطقه‌ای در وزارت بازرگانی چین، به این روزنامه گفت: «در حال حاضر چین و آمریکا در مقوله های تجارت، ‌سرمایه‌گذاری، امور مالی و دیگر زمینه‌ها در برابر هم مقید و مسئول هستند.  حفظ مناسبات مثبت تجاری میان چین و آمریکا به عنوان دو اقتصاد بزرگ دنیا، به نفع هر دو کشور و نیز به نفع اقتصاد جهانی تمام خواهد شد.»


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.