سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هشدار به فرانسه درباره حملات سایبری سیاسی

کارشناسان انجمن بین المللی امنیت سایبری روز سه شنبه به سیاستمداران فرانسوی درباره احتمال حملات سایبری و تاثیر آن بر روند انتخابات ریاست جمهوری در ماه‌های آوریل و مه هشدار دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل ازخبرگزاری فرانسه ؛ مقامات فرانسوی و کارشناسان امنیت سایبری در نشست سالانه که روزهای سه شنبه و چهارشنبه در لیل در شمال فرانسه برگزار می شود حمله به ایمیل های حزب دموکرات آمریکا را که به هکرهای روس نسبت داده شد رویدادی بی سابقه و هشدار به اروپایی ها توصیف کردند.

 ژروم بیلوا  Gérôme Billois از کارشناسان دفتر شورای ویواستون Wavestone  با اشاره به اینکه 
« ما در وضع جنگ سایبری سرد قرار داریم » روند انتخاباتی فرانسه را از چند لحاظ آسیب پذیر توصیف کرد.

فهرست انتخاباتی الکترونیکی که در شهرداری ها تهیه می شود به شدت آسیب پذیر است. 

به گفته وی می توان نرم افزارهایی را تصور کرد که اشتباهاتی را در این فهرست ها با تغییر گرایش و پاک کردن اسامی ایجاد کنند و این کار می تواند اعتبار انتخابات را زیر سوال ببرد.

در برخی انتخابات رای گیری الکترونیکی برای برخی فرانسوی های ساکن خارج امکان پذیر می‌شود اما این کار در انتخابات ریاست جمهوری انجام نخواهد شد چون به اندازه کافی معتبر توصیف نمی شود. اما نگرانی ها درباره دستگاه های رای گیری الکترونیکی همچنان پا بر جاست.

گی‌یوم پوپار Guillaume Poupard مدیر آژانس ملی امنیت شبکه های اطلاعاتی هفته گذشته در مجمع ملی فرانسه تمدید ضرب الاجل تصویب شده در سال 2007 برای استفاده از این دستگاه‌های رای گیری را خواستار شد.

اما اغلب کارشناسان سرقت اطلاعاتی را خطری اصلی توصیف کردند. سامانه سازمان امنیت و همکاری اروپا که در وین مستقر است پاییز 2016 هدف حمله اطلاعاتی بزرگ قرار گرفت که به روسیه نسبت داده شد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.