سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سروری خبر داد

تصویب چند هزار قانون و حکم قانونی بدون دسترسی مانده است

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران گفت: بیش از ۱۰۰ سال از پیشینه قانون‌گذاری در کشور می‌گذرد و حجم فراوان قوانین و مقررات و تصویب چند هزار قانون و صدها هزار حکم قانونی بدون دسترسی مانده است.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پرویز سروری رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه سامانه  مصوبات شورای اسلامی شهر تهران در روز تلخی رو نمایی شد، اظهار داشت: بیش از ۱۰۰ سال از پیشینه قانون‌گذاری در کشور می‌گذرد و حجم فراوان قوانین و مقررات و تصویب چند هزار قانون و صدها هزار حکم قانونی بدون دسترسی مانده است.

وی افزود: این موضوع دسترسی به قوانین و مقررات معتبر را با دشواری‌های فراوانی مواجه کرده است.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه این وضعیت درخصوص مقررات محلی نیز در سطح محدودتری وجود دارد، تصریح کرد: شوراهای اسلامی کشوری مخصوصا شورای شهرها در ارتباط با وظایف قانونی خود مصوبات متعددی وضع کرده‌اند.

سروری با تاکید بر اینکه شورای اسلامی شهر تهران در طول ۱۷ سال گذشته و طی چهار دوره، ۴هزار مصوبه در ارتباط با موضوعات متعدد وضع کرده است، گفت: مشکلاتی از جمله مصوبات تکراری و یا مشابه به علت فقدان دسته‌بندی مصوبات پیشین و نتیجه نبود امکان دسترسی سریع و مطمئن به مصوبات قبلی مرتبط باعث شده که شاهد مصوبات چند باره باشیم.

وی ادامه داد: وضع چند هزار مصوبه و همچنین امکان دسترسی آسان و سریع عموم مردم به مصوبات باعث شده که این سامانه ایجاد شود.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: از زمان شروع دوره چهارم شورا و تشکیل کمیسیون نظارت و حقوقی و سنخیت کار جمع‌آوری و تنقیح مصوبات شورا ماهیت فعالیت کمیسیون نظارت و حقوقی باعث شد که از نیمه دوم سال ۹۳، طراحی این سامانه جامع را در دستور کار قرار دهیم.

سروری با اشاره به تکمیل سامانه جامع مصوبات شورای اسلامی شهر تهران به عنوان محور اصلی برای جمع‌آوری و تنقیح مصوبات، افزود: در طول دو سال گذشته اقدامات وسیعی برای طراحی ایجاد و تکمیل سامانه جامع مصوبات شورای اسلامی شهر تهران انجام شده است.

وی ادامه داد: جمع‌آوری متن و تصویر اسناد مربوطه از ابتدای فعالیت انجام شده و طراحی این سامانه به گونه‌ای صورت گرفته که دارای مراحل تکمیلی متعدد و افق مشخص باشد.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: یافتن مصوبات مربوط به هر موضوع به سرعت انجام می‌ پذیرد.

وی با تاکید بر اینکه این سامانه از پیشنهاد طرح و لوایح تکراری جلوگیری می‌کند، گفت: اعضا و کمیسیون‌ها می‌توانند برای انجام وظایف نظارتی خود به سهولت به مصوبات براساس موضوع، دسترسی پیدا کنند.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران یادآور شد: مردم می‌توانند از تکالیف و حقوق خود مندرج در مصوبات اطلاع پیدا کنند.

سروری در تشریح چگونگی استفاده از این سامانه تصریح کرد: شورای شهر در طول این ۱۷ سال، ۱۷ مصوبه در مورد آتش‌نشانی و ۳۱ مصوبه نیز در خصوص بافت فرسوده داشته که می‌توانیم با دسته‌بندی از آن استفاده کنیم.

گفتنی است؛ در سیصد و بیست و سومین جلسه علتی شورای شهر سامانه جامع مصوبات شورا توسط کمیسیون نظارت طراحی شده بود، رونمایی شد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.