سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اهواز؛

احیای ورزش دوومیدانی در سه گام

رییس جدید هیات دو و میدانی خوزستان ازدانش افزایی مربیان، استعدادیابی و تامین تجهیزات، سه گام اصلی هیات برای احیای دو و میدانی استان یاد کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،رییس جدید هیات دوومیدانی خوزستان ،غلامرضا خنفری با اشاره به گام نخست هیات برای احیای دو و میدانی خوزستان، گفت: ما در ابتدا باید دانش افزایی مربیان را در دستور کار قرار دهیم و این مربیان را به سطحی برسانیم که بتوانند علاقه‌مندان را به درستی آموزش دهند. اگر علم مربی زیاد نباشد، دو و میدانی‌کار پس از مدتی خسته می‌شود، تحلیل می‌رود و در نهایت این رشته را رها می‌کند.

 وی با بیان این‌که پس از دانش‌افزایی مربیان، گام دوم استعدادیابی است،بیان داشت: ما این کار را در دوران سرپرستی‌ بنده در هیات نیز انجام دادیم و طی دو مرحله، 25 نوجوان را از مدارس جذب کردیم که اکنون هم به صورت دائم در حال تمرین هستند. این اقدام ما نتیجه داده است و این کار را هر ماه نیز انجام می‌دهیم تا این‌که تعداد دوندگان‌مان به 50 تا60 نفر برسد. اگر استعدادهای ما به این تعداد برسد، به طور حتم چهار پنج نفر آن شکوفا می‌شود و در دو سه سال آینده، این تعداد مدال‌آور خواهیم داشت.

رییس هیات دو و میدانی خوزستان افزود: ما پیگیر تامین تجهیزات هستیم و مدیرکل ورزش و جوانان استان نیز قول داده که در این زمینه با ما همکاری داشته باشد. به هر حال اگر این سه گام را برداریم، می‌توانیم موفق باشیم.

وی در خصوص توجه به شهرستان‌های مستعد نیز گفت: خرمشهر، هویزه، ایذه، گتوند و باغملک، شهرستان‌های قطب ما هستند و در گذشته قهرمان داشته‌اند. سعی می‌کنیم در یکی، دو سال ابتدایی در این شهرستان‌ها سرمایه‌گذاری و دونده‌ها را احیا کنیم. استعداد در این پنج شهرستان واقعا به وفور است.

خنفری افزود: قرار شده است مسابقاتی را در پیست تارتان استادیوم نفت و گاز اروندان خرمشهر نیز برگزار کنیم. ما می‌خواهیم مسابقات را به شهرستان‌ها ببریم، چرا که این اقدام باعث فعال شدن شهرستان‌ها می‌شود. طی جلسه‌ای که با روسای هیات‌های شهرستانی خواهیم داشت، تاکید می‌کنیم که به طور حتم به دنبال استعدادیابی باشند که راه و روش این کار را هم خودمان به آن‌ها نشان می‌دهیم.

وی با اشاره به برگزاری لیگ نوجوانان استان نیز گفت: هم اکنون در حال برنامه‌ریزی هستیم که این لیگ نیز به صورت دائم برگزار و ورزشکاران درگیر رقابت‌ها شوند. در نظر داریم به نفرات برتر هم جوایزی به صورت نقدی اهدا کنیم تا مسایل انگیزشی هم ایجاد شود. در حال حاضر همه پای کار آمده‌اند و قول همکاری داده‌اند.

 رییس هیات دو و میدانی خوزستان در خصوص توجه به بخش بانوان هم عنوان داشت: باید بگویم تمام برنامه‌هایی که برای بخش آقایان داریم، برای بخش بانوان نیز انجام می‌شوند. مشکل اساسی ما برای این بخش این است که پیست دو و میدانی را فقط صبح می‌توانیم در اختیار بانوان قرار دهیم و به همین خاطر در حال مکاتبه هستیم تا زمان دیگری برای تمرین به بانوان اختصاص داده شود.

وی خاطرنشان‌کرد: برنامه‌های ما برای رده سنی نوجوانان طی دو سال آینده جواب می‌دهد ولی در بخش بزرگسالان به زمان بیشتری نیاز داریم. به هر حال همه باید دست به دست هم دهیم تا دو و میدانی خوزستان از شرایط فعلی خارج شود.

 انتهای پیام/م

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.